جمعه، 31 فروردین 1403

دکتر زالی : نامزد دور جدید انتخابات نظام پزشکی نیستم

دکتر زالی : نامزد دور جدید انتخابات نظام پزشکی نیستم
رییس کل سازمان نظام پزشکی با تاکید بر این مطلب که در دور جدید انتخابات نظام پزشکی کاندید نخواهم بود گفت : فضای سازمان نظام پزشکی طی چهار سال گذشته فنی و تکنیکال بوده و از آحاد جامعه پزشکی خواستار حضور فعال در این دوره از انتخابات هستم.

به گزارش خبرنگار نظام پزشکی دکتر علیرضا زالی رییس کل سازمان نظام پزشکی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن تاکید بر این مطلب که برای دور جدید انتخابات نظام پزشکی کاندید نخواهم بود ، بیان کرد : سالیان متمادی با سمت های مختلف در سازمان نظام پزشکی حضور داشتم و نیاز است تا نگاههایی جدید با انگیزه ها و استراتژی های مدرن و تفکرات پویا در این سازمان حضور یابند.

وی با بیان این که افرادی مانند من باید فرصت را برای حضور تفکرات و  اسلوب های متنوع تر مدیریتی در سازمان نظام پزشکی فراهم کنند ، افزود : سازمان نظام پزشکی مسیر خود را به خوبی پیدا کرده و جامعه پزشکی به عنوان یک کنشگر اصلی نظام سلامت مورد توجه واقع شده است که نیاز به همگرایی بیشتر درادوار آینده دارد.

 وی به قانون مترقی سازمان نظام پزشکی اشاره کردو ادامه داد : توصیه ام به کسانی که در دور بعد وارد سازمان نظام پزشکی می شوند این است که همه ظرفیت ها موجود را به فعلیت رسانده و استراتژی های مشخصی برای جامعه پزشکی داشته باشند .

رییس کل سازمان نظام پزشکی با تاکید بر این که سازمان نظام پزشکی طی چهار سال گذشته فضایی غیر سیاسی داشته است ، تصریح کرد : نظام پزشکی به سمت فضای فنی و تکنیکال حرکت کرده که این دگردیسی نیاز به زمان دارد و کسانی که توانایی کاندیدا شدن و حضور در این سازمان را درخود مشاهده می کنند نباید از کاندیدا شدن اجتناب کنند.

زالی با اشاره به این که جامعه پزشکی مملو از نیروی پر توان ، با انگیزه ، خوش فکر ، مترقی و خدوم است ، اظهار کرد : این ظرفیت فراوان موجود در جامعه پزشکی اقتضا می کند که همه افراد خدوم این قشر که در حال خدمت رسانی به مردم در عرصه های مختلف و اقصی نقاط کشور هستند به عنوان کاندیدا دراین صحنه حضور یابند و در دور جدید با سطح بالاتری از مشارکت جامعه پزشکی رو به رو باشیم.

به گفته وی یکی از جنبه های افزایش سطح مشارکت حضور کاندیداهای پرانگیزه و با توان در این دوره از انتخابات است تا با پذیرش احساس مسئولیت اجتماعی دراین عرصه استعداد ها و ظرفیت های خود را متبلور سازند.

وی یاد آور شد : نظام پزشکی یک نهاد مستقل مدنی با بیش از نیم قرن سابقه است و یکی از جنبه های اعتلا بخشیدن و اقتدار آفرینی آن حضور اعضای جامعه پزشکی در فرآیندهای انتخاباتی این سازمان است که از گوشه و کنار کشور نواهای مشارکت به گوش می رسد که باید آن را به فال نیک گرفت.

***شاهد پرهیز از کج سلیقگی در این دوره از انتخابات هستیم

رییس کل سازمان نظام پزشکی گفت : فضای حاکم بر هیات انتخابات نظام پزشکی به گونه ای است که پیش بینی می شود شاهد مشارکت حداکثری  و به دور از کج سلیقگی و تزویر جامعه پزشکی در این دوره از انتخابات هستیم.

وی با اشاره به این که افراد با هر نوع گرایش سیاسی می توانند با تعامل و متانت و با پذیرش محترمانه سایر سلیقه ها در نظام پزشکی حضور یابند ، بیان کرد : فضای فعلی سازمان نظام پزشکی غیرسیاسی قلمداد می شود و یکی از مکان هایی که امکان همدلی ، همگرایی و حرکت جمعی بدون توجه به گرایشات و فعالیت های سیاسی در آن وجود دارد این نهاد صنفی است.

وی افزود : مسائل مبتلا به نظام پزشکی طوری است که می توان با بهره جستن از همه سلایق اجتماعی و سیاسی راهبردهای مشارکت مبتنی بر خرد جمعی را به انتظار نشست و از همه آحاد جامعه پزشکی درخواست میکنم ابتدا به عنوان کاندیدا در چند روز باقی مانده برای ثبت نام شرکت کنند و سپس با حضور پر شور خود در انتخابات نقش تاریخی جامعه پزشکی را در زمینه مسئولیت پذیری اجتماعی و حرفه ای ایفا کنند.

زالی ضمن اشاره به گفتگوهایی که با اعضای هیات نظارت بر انتخابات، کمیسیون بهداشت مجلس و وزیر بهداشت داشته است ، تصریح کرد :  همه در یک روش قانون مدار برای ایجاد شواهد حداکثری جهت مشارکت آحاد جامعه پزشکی در این انتخابات اصرار دارند.

رییس کل سازمان نظام پزشکی ادامه داد : پیش بینی می شود شاهد حضور حداکثری پزشکان در عرصه انتخابات و همچنین پرهیز از کج سلیقگی و تزویر باشیم و شاکله هیات نظارت بر انتخابات نیز به گونه ای است که زمینه را برای حضور مناسب و موثق کاندیداها بدور از هر نگاه غلط تزویر فراهم کند.

 

وی تاکید کرد : بالا بودن سطح مشارکت در انتخابات باعث می شود تا سازمان نظام پزشکی آتی مستحفظ به آرای حداکثری پزشکان باشد و در اوج اقتدار حرفه ای نقش اثر بخش و حساس خود را در عرصه سلامت ایفا کند.

وی به تصویب بند "ی" ماده 89 قانون برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت : بر اساس این مصوبه تمامی آیین نامه ها؛ بخشنامه ها و لوایح مربوط به صاحبان حرف پزشکی توسط دستگاههای تولیتی از جمله وزارت بهداشت که در طول برنامه ششم توسعه صادر می شود باید با جلب نظر کارشناسی نظام پزشکی باشد که این امر نشان از جایگاه جدید و متفاوت این سازمان به عنوان نهاد مشورتی دلسوز و فنی در حوزه سلامت دارد.

رییس کل سازمان نظام پزشکی آور شد :  در طول یکی دو هفته اخیر به برخی از بزرگان جامعه پزشکی به صورت شفاهی اعلام کرده ام که نامزد این دوره از انتخابات نخواهم بود و پس از ماه مبارک رمضان به صورت تحلیلی مسائل فعلی ، فرصت ها و تهدیدها و نیز استراتژی های آتی سازمان نظام پزشکی را در جمع رسانه ها تبیین خواهم کرد.

انتهای پیام / ر

(استفاده از خبر با ذکر منبع بلامانع است)

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.