جمعه، 10 فروردین 1403

ضرورت صدورپروانه مطب برای پزشکان شاغل در بخش دولتی

رئیس هیات مدیره نظام پزشکی همدان با اشاره به پروانه اشتغال برخی از همکاران در مراکز دولتی و همچنین هزینه های نظام پزشکی ها ابراز داشت: در این زمینه به علت تعداد زیاد پزشکان در مراکز دولتی و عدم پرداخت وجه به نظام پزشکی، باید در هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ تصمیماتی برای رفع این مهم گرفته شود و آن را به سایراستان ها تسری دهند تا پزشکان شاغل در بخش دولتی نیز ملزم به اخذ پروانه مطب شوند.

دکتر سید ابوالفضل عظیم رئیس هیات مدیره نظام پزشکی همدان با گلایه از اینکه روز به روز سازمان را محدود تر از پیش می کنند، خاطرنشان کرد: تعیین تعرفه ها زمانی بر عهده نظام پزشکی بود اما اختیار آن را از نظام پزشکی سلب کردند در حال حاضر نیز در صدد بازستاندن دادگاه ها هستند تا آن ها را تحت نظارت دانشگاه ها و یا دادگستری در آورند.

وی با بیان اینکه باید برای برنامه ریزی کلان در جهت ارتقای نظام پزشکی، همایشی ‌سراسری ترتیب داد و نظرات را به صورت مکتوب جمع آوری کرد، اظهار داشت: در دوره های پیشین دولت به نظام پزشکی کمک می کرد اما با قطع این کمک ها نظام پزشکی مشکلات بیشتری را تجربه می کند.

 

*نارضایتی پزشکان از نحوه صدور پروانه ها

وی با انتقاد از نحوه صدور پروانه ها در نظام پزشکی عنوان کرد: در گذشته پروانه ها با امضای رئیس هماهنگی استان ها انجام می شد اما در حال حاضر با قوانین جدید، صدور پروانه ها 2 تا 3 ماه زمان برده و نارضایتی همکاران را در پی دارد.

عظیم با تاکید بر اینکه نظام پزشکی هم از منافع مردم و هم از منافع صنف صیانت می کند، خاطرنشان کرد: اگر غیر از این باشد و پزشک متخلف از نظر مالی و عملکرد محکوم نشود، نظام پزشکی نمی تواند بر روی پای خود بایستد. 

وی ادامه داد: نظام پزشکی با سازمانهای بیمه گر، دانشگاه های علوم پزشکی و استانداری هماهنگی لازم را دارد و آن چه با آن تقابل دارد، دارایی، شهرداری و شورای شهر است که زحماتی چون قوانین مربوط به مطب های استیجاری، پسماندهای بیمارستانی و غیره را برای جامعه پزشکی ایجاد می کند.

 

*طرح تحول ضربه سنگینی به مطب های خصوصی بود

رئیس هیات مدیره نظام پزشکی همدان طرح تحول نظام سلامت را بسیار مبارک و موفقیت آمیز توصیف کرد و اذعان داشت: اما آغاز این طرح ضربه سنگینی را به مطب های خصوصی وارد آورد چرا که با ایجاد کلینیک های ویژه، پزشکان دارای مطب در مجاور این کلینیک ها بیماران خود را از دست داده و ورشکست خواهند شد.

وی ادامه داد: تاسیس کلینیک های ویژه مورد اعتراض بسیاری از همکاران در جامعه پزشکی است هرچند که رضایت بسیاری از بیماران را به دنبال داشته است.

رئیس هماهنگی استان همدان با اشاره به برگزاری مراسم روز پزشک (یکم شهریور ماه) به صورت گسترده در آرامگاه بوعلی همدان، افزود: این همایش به صورت بین المللی و با شرکت مدعوینی از تمام شهرستان ها و حتی برخی از کشورها برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ع

(استفاده از اخبار با ذکر منبع الزامی است)

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.