ﺳﻪشنبه، 28 فروردین 1403

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در دیدار با اعضای ستاد ترویج اخلاق پزشکی:

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در دیدار با اعضای ستاد ترویج اخلاق پزشکی:
حفظ و ارتقای اخلاق پزشکی موجب ترمیم و تقویت اعتماد جامعه به اعضای جامعه پزشکی می‌شود

دکتر علیرضا زالی گفت: حفظ و ارتقای اخلاق پزشکی موجب ترمیم و تقویت اعتماد مردم  به اعضای جامعه پزشکی و ارایه‌دهندگان خدمات حوزه سلامت می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، روز یکشنبه 25 اسفند 1392 در دیدار اعضای ستاد ترویج اخلاق پزشکی با دکتر علیرضا زالی، رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور، ضمن ارایه برنامه سه ساله اجرایی اخلاق پزشکی سازمان نظام پزشکی جهت طرح و تصویب در شورای عالی ، فعالیت رسمی این ستاد در سازمان نظام پزشکی آغاز شد.

در این دیدار، دکتر زالی با اشاره به وظایف ذاتی و قانونی سازمان نظام پزشکی در ارتقا و حفاظت از اخلاق پزشکی در کشور گفت: بر اساس قانون تشکیل سازمان سازمان نظام پزشکی و اسناد و سیاست‌های کلان بالا دستی که توسط مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی به عنوان بالاترین رکن تصمیم‌گیری این سازمان، تهیه و ابلاغ شده، ترویج اخلاق پزشکی علمی و حراست از حقوق بیماران و حقوق متقابل ارایه‌دهندگان خدمات درمانی بر عهده سازمان نظام پزشکی است.

وی افزود: در دیدار اعضای شورای عالی و رؤسای سازمان‌های نظام پزشکی کشور با مقام معظم رهبری در آبان‌ماه سال جاری نیز، ایشان بر ضرورت تنظیم روابط و امور جامعه پزشکی تأکید ویژه داشتند که بر همین اساس سازمان مکلف به تهیه اسناد جامع و عملیاتی در حوزه تقویت و ارتقای اخلاق پزشکی می‌باشد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ضمن تمجید از تهیه و طراحی برنامه اجرایی سه ساله اخلاق پزشکی در ستاد ترویج اخلاق پزشکی سازمان، آنرا به خوبی قابل عملیاتی شدن دانست و پیشنهاد کرد اعضای ستاد ترویج اخلاق پزشکی در تهیه سند جامع و متعالی فرادستی در حوزه‌های مختلف پزشکی با محوریت حفظ و ارتقای اخلاق پزشکی که در جهت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در حال تدوین است، مشارکت و همکاری فعال داشته باشند.

وی افزود: حقوق متقابل جامعه، بیماران و مراجعه‌کنندگان نسبت به ارایه‌کنندگان خدمات پزشکی نیز یکی دیگر از مواردی است که با همت و برنامه‌ریزی ستاد ترویج اخلاق پزشکی با همکاری سایر بخش‌های مرتبط باید تهیه و اعلام شود.

دکتر زالی در ادامه با اشاره به عضویت سالانه 7500 عضو جدید جامعه پزشکی در سازمان نظام پزشکی، عنوان کرد: در دوره جدید مدیریت سازمان نظام پزشکی تلاش می‌کنیم ضمن ترمیم اعتماد جامعه و اعضای جامعه پزشکی به سازمان نظام پزشکی و با جذب مشارکت هر چه بیشتر اعضای جامعه پزشکی، فعالیت‌های سازمان را از نظر کمی و کیفی ارتقا دهیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، در ابتدای این جلسه دکتر داود اُمی، معاون آموزشی و پژوهشی و دکتر احسان شمسی کوشگی مدیر اداره اخلاق پزشکی سازمان نظام پزشکی گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه اخلاق پزشکی ارایه نمودند. تهیه برنامه اجرایی سه ساله اخلاق پزشکی که حاصل هم‌اندیشی و تبادل نظرات صاحب‌نظران و متخصصان حوزه اخلاق پزشکی کشور می‌باشد، از جمله مهم‌ترین اقدامات این اداره در مدت 3 ماهه پس از تشکیل و فعالیت بوده است.

اعضای ستاد ترویج اخلاق پزشکی سازمان نظام پزشکی عبارتند از:

سرکار خانم دکتر لیلا افشار

جناب آقای دکتر مرتضی اشرفی

جناب آقای دکتر سعید بیرودیان

جناب آقای دکتر علیرضا پارساپور

جناب آقای دکتر مجید خلج‌زاده

جناب آقای دکتر حسام‌الدین ریاحی

جناب آقای دکتر محسن فدوی

جناب آقای دکتر محمدحسن قدیانی

جناب آقای دکتر امیر معتمدی

جناب آقای دکتر حمید نمازی

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.