جمعه، 10 فروردین 1403

دلنوشته عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به رییس جمهور منتخب

یک عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به بهانه تعطیلی اعمال جراحی بیمارستان نمازی شیراز به دلیل کمبود دارو و تجهیزات مصرفی دلنوشته ای را خطاب به ریاست محترم جمهوری ایران نگاشته است.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی متن این دلنوشته به شرح زیر است:

                                                                                                                                              باسمه تعالی
" دلنوشته عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به ریاست محترم جمهوری ایران به بهانه تعطیلی اعمال جراحی بیمارستان نمازی شیراز به دلیل کمبود دارو و تجهیزات مصرفی در مورخه سه شنبه شانزدهم خرداد نود و شش"
هنوز یکماه از حلاوت برگزاری انتخابات شکوهمند دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و حضور حداکثری و هوشمندانه جامعه پزشکی در پای صندوق های رأی و رأی معنادار و نویدبخش قاطبه جامعه پزشکی به حضرتعالی نگذشته؛ که باز هم صدای ناقوس های یأس و نگرانی از بیمارستان ها و مراکز درمانی به گوش میرسد.
آری! باز هم دستاورد دیگری از مدیریت نامناسب طرح پر برکت تحول نظام سلامت و اختلال در روند خدمات رسانی مناسب جامعه پزشکی به بیماران دردمند!!
سه سال قبل در چنین روزهایی و در میانه ماه مبارک رمضان، دلنوشته ای از سر خیرخواهی و وطن پرستی خطاب به وزیر با درایت کابینه تدبیر و امید نگاشتم و در آن دلسوزانه و دردمندانه از ایشان درخواست نمودم " تا ناگهان زود، دیر نشده است " تدبیری بیندیشند و بازنگری جدی در نحوه اجرای طرح انجام دهند.
افسوس و صد افسوس؛ آنچه به جایی نرسد فریاد است ...
امروز و پس از گذشت سه سال از آن تاریخ، بار دیگر و پس از خستگی طاقت فرسای یک روز کاری طولانی و پر اضطراب در اتاق عمل و با شنیدن خبر تعطیلی تمامی جراحی های غیر اورژانس بیمارستان نمازی ( مرکز ریفرال بیماران از اقصی نقاط جنوب کشور ) دوباره و چندباره دلم به درد آمد...
باز هم ناخواسته و در اوج خستگی و حزنی عمیق، دست به قلم بردم و از شما منتخب دوازدهم مردم ( که اینبار با آرایی قاطع تر از قبل و با دست بازتر و البته اقتدار بیشتر برای ادامه راه اعتدال و عقلانیت در مدیریت عالی کشور برگزیده شدید ) تقاضا مینمایم، با رجوع به نظرات کارشناسان صاحب نظر و تمامی صاحبان فرایند و با نظرسنجی به دور از شبهه و ایهام و ابهام، طرح تحول سلامت را به صورت همه جانبه و با در نظر گرفتن تمامی دیدگاهها و نقطه نظرات اصلاحی و انتقادی مورد بازنگری قرار دهید.
جناب آقای دکتر روحانی :
شما را به مقدسات و شرافتتان قسم میدهم، برای پاسخ به حضور چشم گیر و سراسر پیام جامعه پزشکی در انتخابات اخیر و برای روشن شدن مجدد بارقه های کم فروغ امید در این گروه فرهیخته و اندیشمند، به نظرات کارشناسانه و همه جانبه این عزیزان در اقصی نقاط میهن عزیزمان رجوع نمایید...
به خداوندی خدا سوگند؛ افراد دلسوز و علاقه مند در میان جامعه پزشکی کم نیستند و نظرات سازنده این عزیزان میتواند فتح بابی باشد برای گذر از مسیر ناهموار و پرپیچ و خم نظام سلامت تا این کشتی طوفان زده را به ساحل امن آرامش رهنمون سازند، اگر خدا بخواهد و شما چون همیشه همت کنید و این عزیزان دلسوخته و ناامید را فرصتی دوباره دهید.
ولله ناگهان زود، دیر میشود...
                                                                                                                                              دکتر سید امیررضا مصباحی
                                                                                                                                 عضو هیأت علمی بخش ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.