پنجشنبه، 9 فروردین 1403

رای مثبت بهارستان به اخذ رای مشورتی سازمان نظام پزشکی

با تصویب مجلس، از این پس وزارت بهداشت موظف به اخذ رای مشورتی سازمان نظام پزشکی در طرح ها و موضوعات مرتبط شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی  ؛دکتر سید علی ریاض معاون حقوقي و امورمجلس سازمان نظام پزشکی، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری سلامت بیان داشت: طبق بند "ب" ماده ۸۹ برنامه ششم توسعه، اعضای جامعه پزشکی حق خدمت همزمان در بخش دولتی و خصوصی را ندارند.

ریاض با اشاره به تصویب این بند در مجلس تصریح کرد: این مصوبه از منظر قانون اساسی و از نگاه شورای نگهبان قابل تامل است و انتظار می رود برای رفع ابهام به مجلس عودت داده شود.

ریاض در ادامه یادآور شد: در جریان بررسی مفاد برنامه ششم توسعه و با تلاش های انجام شده، موفق به ذکر نام سازمان نظام پزشکی در قالب بند "ی" ماده ۸۹ برنامه مذکور شدیم.

وی گفت: این امر تاکنون در هیچ یک از برنامه های پنج ساله پنجگانه سابقه نداشته و برای اولین بار، نام این سازمان در برنامه توسعه کشور عنوان شده است.

معاون حقوقي و امورمجلس سازمان نظام پزشکی بیان داشت: بر همین اساس، شش پیشنهاد در جلسات کمیسیون بهداشت ارائه شد که مورد موافقت اعضا قرار گرفت؛ اما متاسفانه در کمیسیون تلفیق فقط بند مورد بحث رای مثبت گرفت.

ریاض گفت: طبق بند "ی"، اعضای سازمان نظام پزشکی موظفند نسبت به دریافت بیمه حرفه ای اقدام نمایند تا به صورت وثیقه قرار تامین در دستگاه قضایی پذیرفته شود. همچنین در پاراگراف دوم این بند عنوان شده بود وزارت بهداشت موظف به اخذ رای مشورتی سازمان نظام پزشکی در لوایح و مطالب مرتبط باشد که این دو مهم در کمیسیون تلفیق تصویب شد.

نماینده مجلس هفتم یادآور شد: در جریان بررسی ماده ۸۹ برنامه ششم در صحن علنی، نمایندگانی که مدرک دامپزشکی دارند خواهان افزودن نام سازمان مربوطه در بند "ی" بودند که جهت اصلاح به کمیسیون عودت داده شد؛ در عمل اصلاح انجام ولی پاراگراف دوم حذف شد.

ریاض گفت: در جلسه علنی روز گذشته دستگاه قانونگذاری، دکتر نوبخت رییس کمیسیون بهداشت و دیگر اعضا، خواهان ابقا و عودت پاراگراف دوم را مطرح کردند که به تصویب رسید.

انتهای پیام /

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.