پنجشنبه، 9 فروردین 1403

شیبانی نهاد اخلاق است

رئیس سازمان اسنادو کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه گمشده امروز شیبانی ها هستند گفت : باید دکتر شیبانی را در یک کلمه خلاصه کنیم که آن هم نهاداخلاق است.

 

به گزارش خبرنگار نظام پزشکی دکتر صالحی در مراسم نکوداشت عباس شیبانی اولین رئیس سازمان نظام پزشکی ضمن اشاره به مشکلات جامعه امروزی بیان داشت : اگر اخلاق مداری در جامعه جاری و ساری شود بسیاری از دغدغه های مردم از بین رفته وهزاران دستاور بزرگ خواهیم داشت که حاصل این مهم است.

وی افزود :معرفت ؛ انسانیت و فضیلت  جز در عمل انسان مشخص ونمایان نمی شود و اگر امروز از شیبانی سخن می گوئیم از اخلاق او حرف میزنیم وگرنه او نیازی به تجلیل ندارد.

 

وی تاکید کرد : باید به درک فضائل اخلاقی ایشان بپردازیم و آنها را بازتوانی کنیم زیرا دمیدن روح اخلاق وفضیلت مهمترین نیاز جامعه امروز است.

 

**استواری در شخصیت مهمترین ویژگی شیبانی است

در ادامه مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه دکتر شیبانی نسل در نسل دغدغه اخلاق و معنویت را داشتند گفت : شیبانی ها این جامعه و فرهنگ را حفظ کردند وی شخصیتی اخلاقی است که تزلزل در او راه ندارد.

 

وی افزود :مهمترین نکته اخلاقی او این است که علیرغم شرایط استثنایی که قبل و بعد انقلاب در همراهی نهضت مردمی  داشتند  جایی بطور مستقیم یا غیر مستقیم این نکته بیان نشد.

به گفته وی در تاریخ 70 ساله اخیر ایران یکی از چهره های موثر دکتر عباس شیبانی است و در شرایطی که برخی چهره های نام دار ونام آور جذب جریانات فکری دیگری شدند  او همچنان در یک چارچوب و صراط مستقیم حرکت میکرد و شخصیتی استوار داشت.

 

لازم به ذکر است :در پایان مراسم نکوداشت دکتر عباس شیبانی از تندیس ایشان با حضور مسئولان وزارت بهداشت، تعدادی از اعضای شورای شهر و پزشکان مطرح کشور رونمایی شد. همچنین بسیج جامعه پزشکی، صدا و سیما و سازمان نظام پزشکی هدایایی را به دکتر عباس شیبانی تقدیم کردند.

انتهای پیام / ر

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.