پنجشنبه، 9 فروردین 1403

پيام نوروزي رئيس كل سازمان نظام پزشكي

پيام نوروزي رئيس كل سازمان نظام پزشكي

نوروز باستانی پیام‌آور مهربانی و امید، طلیعه بهار دلنشین و برانگیزاننده قلب‌ها و احوال آدمی است، فرصتی برای تازه شدن و باز نگریستن بر چگونه زیستن است. نوروز جایگاه بلندی در وجدان تاریخی ایرانیان دارد؛ این یادگار ماندگار پاسداشت پاکی‌ها و نیکی‌ها و روزی است که خداوند در آن از بندگان پیمان گرفت تا او را پرستش کنند و هیچ چیزی را شریک او ندانند. به همین سبب برای همه باشکوه و خاطره انگیز است. نسیم بهاری نویدبخش طراوت و تازگی است و اینک بهار تا دروازه‌های شهر رسیده و رستاخیز دوباره در گیتی دمیده، دستان پر نوازش بهار طبیعت خفته را از خواب بیدار می‌سازد و دل‌ها را نزدیک تاریخ گواه مهربانی و رشادت‌های بزرگمردان و شیرزنان درمانگری است که در طی 8 سال جنگ تحمیلی و دوران سازندگی پس از آن مقتدرانه و عالمانه در کنار هم رزمان ایستادگی، خودکفایی و ایثار  را معنی کردند. جامعه پزشکی کشور که همواره ملجأ و پناهگاه آلام جسمانی و روحانی و سنگ صبور آحاد ملت بوده است و این هم نفسی را برترین افتخار خویش می‌داند، سال 93 را در حالی آغاز کرد که با ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت از سوی مقام معظم رهبری (مدظله) و توجه دولت تدبیر و امید به مقوله بهداشت و درمان، عملاً این سال را می‌توان سال سلامت نامید. سالی که همراهی و همدلی بی‌نظیر جامعه پزشکی به رغم همه‌ی ناملایمات کلید واژه‌ی موفقیت در سلامت کشور بود و سبب شد این جامعه خدوم چون گذشته پر افتخار خویش بالنده‌تر از هر زمان دیگر بر قله‌ی رفیع خدمت‌رسانی بایستد و بر خلاف رود خروشان بی‌مهرهای و تهاجمات ناآگاهانه و بعضاً مغرضانه همچون باد بهاری گره‌گشا باشد و از هیچ کوششی در تسکین آلام مردم فروگذار ننماید.

چو غنچه گر چه فرو بستگی است کار جهان                               تو هم چو باد بهاری گره گشا می‌باش

اگر امروز سخن از پیشرفت‌های علمی کشور می‌شود سهم بسزایی از آن متعلق به خانواده بزرگ پزشکی کشور است که علاوه بر درمان از دیگر وظایف غافل نبوده و همواره تتبع و تحقیق، آموزش و پیشگیری را در سر لوحه فعالیت‌های خویش قرار داده است. در شرایط ناجوانمردانه تحریم کوچک‌ترین خللی در روند درمان ایجاد نمی‌شود و از خروج قابل توجه منابع ارزی از کشور جلوگیری می‌شود که این جز به همت بلند همکاران ساعی و پر تلاش جامعه پزشکی میسور نبوده است و هزاران خدمت دیگر که قطعاً اذهان از درک آن قاصر و لسان از بیان آن الکن و بنان شمارش آن نتوانند، تا قدردان زحمات کسانی باشند که در محروم‌ترین نقاط کشور با کمترین امکانات خاک را به نظر کیمیا مي‌کنند، و بهترین سال‌های عمر را برای خدمت به مردم می‌گذارنند و امید می‌رود دست‌اندرکاران نیز گوشه چشمی به آنان بنمایند هر چند که پاداش از خزانه غیب است و اجر باقی نزد خداست.

جامعه پزشکی کشور سال جدید را با همت و شوق بیشتر آغاز خواهد کرد اینجانب سال نو را به یکایک همکاران ارجمند که از بذل جان و وقت خویش در حیات بخشیدن روح و جسم آدمیان دریغ نمی‌ورزند و بر همه‌ی آنان که نوروز را گرامی می‌دارند شادباش و تبریک می‌گویم. امیدوارم سال نو برای هم میهنان گرامی و همکاران پر تلاش سالی سرشار از امید و کامروایی در همه‌ی عرصه‌ها باشد.

زکوی یار می‌اید نسیم باد نوروزی                                از این باد ار مدد خواهی چراغ دل برافروزی

 

دکتر علیرضا زالی

رئیس کل

نوروز 94

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.