جمعه، 10 فروردین 1403

رئیس مجمع انجمن های علمی- تخصصی پزشکی تاکید کرد: تصحیح تعرفه ها و بازگشت آن به نسخه اصلی

رئیس مجمع انجمن های علمی- تخصصی پزشکی با تاکید بر تصحیح تعرفه ها و بازگشت آن به نسخه اصلی، گفت: هرگونه دخالت در این کتاب، بر هم زننده کل آن است در حالیکه کتاب مرجع باید دست نخورده باشه و این اولین گامی است که دست خود جامعه پزشکی است.

دکتر ایرج فاضل رئیس مجمع انجمن های علمی- تخصصی پزشکی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نظام پزشکی خاطرنشان کرد: تعرفه ها شامل دو عنصر بسیار مهم، یکی نسبت ها است که میزان تعرفه خدمت به خصوص را نسبت به خدمتی دیگر تعیین می کند که باید عادلانه باشد اما علی رغم وجود کتاب مرجع، دست کاری شده و تا زمانی که به طور کامل اجرا نشود، نامعتبر است.

وی دومین عنصر را قیمت k عنوان کرد و افزود: K زمانی عادلانه است که با تمام مسائل اقتصادی جامعه چون میزان تورم، تغییرات سالیانه و غیره هماهنگ باشد اما متاسفانه با توجه به تورم افسارگسیخته جامعه، سال ها آن را به صورت فریز نگه داشته اند.

رئیس جامعه جراحان با بیان اینکه در صورت تصحیح تعرفه ها، به حدی نسبت ها فاحش خواهد شد که تغییر آن امکان پذیر نخواهد بود، اظهار داشت: بنابراین رسیدن به تعرفه عادلانه که قانون و جزو مصوبات مجلس محسوب می شود، کار ساده ای نیست ولی بایستی در آن جهت گام هایی برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه تعرفه ها اگر به علت اوضاع و شرایط اقتصادی عادلانه نباشد، حداقل باید نزدیک به میزان واقعی آن باشد، تصریح کرد: تعرفه ها اگر درست و به میزان تورم سالیانه اضافه و تعیین شود، مشکل به کلی رفع خواهد شد.  

انتهای پیام/ع

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.