جمعه، 31 فروردین 1403

برگزاری نکوداشت مقام شامخ استاد دکتر مسلم بهادری

نکوداشت مقام شامخ استاد دکتر مسلم بهادری و مراسم رونمایی از بنیاد علمی و فرهنگی استاد دکتر بهادری همزمان با دهمین سالگرد تاسیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان با حضور دکتر علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی، دکتر جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر فاضل رئیس جامعه جراحان ایران، دکتر مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی، دكتر باقر لاريجاني معاون آموزشي و دبير شوراي آموزش پزشكي و تخصصي، دکتر کلانتر معتمد دبیر فرهنگستان علوم پزشکی، دکتر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، دکتر گتمیری قائم مقام دفتر ارتباط با دانش آموختگان و جمعی از روسای دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی تهران و پیشکسوتان، امروز در تالار ابن سینای دانشگاه تهران برگزا شد.

به گزارش خبرنگار نظام پزشکی، رئیس کل سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه دفتر ارتباط با دانش آموختگان تپش نوستالژیک دانشگاه تهران و تشکیل آن کار بسیار پسندیده ای بود، گفت: شان تشکیل این مجلس حضور استاد مسلم و گرانسنگی است که با توجه به تاریخ پرفراز و نشیب آموزش عالی و به خصوص آموزش پزشکی در کشور، امروز یکی ازامتیازات دانشگاه و کشور محسوب می شود.

دکتر علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی با تاکید بر اینکه افراد با همه ویژگی های ممتاز، منحصر درون یک نسل می شوند، خاطرنشان کرد: دکتر بهادری یک پزشک بین نسلی است و به یک نسل تعلق ندارد.

وی ادامه داد: به روز بودن با رشد چشمگیر و حیرت انگیز پیشرفت علم و حجم بالای دستاوردهای سترگ و نوین در  دنیا بسیار حائزاهمیت است و خوشبختانه دکتر بهادری با سخت کوشی و ممارست به همه آن ها دست یافته است.

زالی یکی از ویژگی هایمثبت ایشان را متانت و صبوری عنوان کرد و افزود: متانت، صبوی و بردباری هم در جنبه علمی و هم به عنوان یک استاد پیشکسوت می تواند فرد را متمایز از دیگر افراد کند.

وی از ویژگی های دیگر دکتر بهادری به حضور موثر و مسئولیت پذیری اجتماعی ایشان اشاره کرد و یادآور شد: ایشان بارها در بزنگاه های اجتماعی و سیاسی مستقیم ورود یافته و رسالت خود را به خصوص توجه به مسائل صنفی و صیانت از جامعه پزشکی ایفا کرده اند. در حوزه اجتماعی نیز اگر به اندازه حوزه پزشکی فعال نبود اما بسیار تاثیر گذاشت.

 

*شخصیت چند وجهی از ویژگی های یک پزشک 5 ستاره است

به گفته رئیس کل سازمان نظام پزشکی، امروز دکتر بهادری نمادی از شخصیت چند وجهی و نقوش بسیاری است که یک پزشک 5 ستاره درنگاه جهانی، باید چنین ویژگی هایی را داشته باشد.

 وی با اشاره به اینکه رشته آسیب شناسی، رشته ای جذاب، علمی و آکادمیک است، گفت: البته درزمان شالوده ریزی آن، باقی رشته ها ازجذابیت بیشتری برخوردار بود اما دکتر بهادری به علت علم گرایی این رشته را برگزید.

زالی ادامه داد: با توجه به فراز و نشیب های زیادی که این رشته داشت اما امروز در قلمرو خود اتکایی، یکی از رشته های ممتاز درحوزه پزشکی است که این دستاورد، مرهون زحمات چنین بزرگانی است که نتیجه آن امروز شجره تناور پاتولوژی با حضور هزار و 500 پاتولوژیست در کشور است که آن را به عنوان رشته ای پیشتاز معرفی کرده است.

وی بابیان اینکه آسیب شناسی امتزاجی از مهارت های تکنولوژیک و فناوری های نوین پایه است، تصریح کرد: به همین علت است که دکتر بهادری به این رشته بسیار عشق می ورزند.

 

*بازگشت طراوت و نشاط دوباره به انجمن با نفس گرم دکتر بهادری

رئیس کل نظام پزشکی خاطرنشان کرد: عشق ورزی دکتر بهادری را می توان در انتخابات اخیر انجمن آسیب شناسی مشاهده کرد که با برگزاری انتخاباتی نوین به عنوان پیشکسوت انجمن، اجازه دادند طراوت و نشاط به جمع پاتولوژیست ها بازگردد و اگر نفس گرم وی نبود، انتخابات انجمن به شکل فعلی برگزار نمی شد و حضور چنین افرادی، سند وسیع ملی برای عظمت جامعه پزشکی محسوب می شوند.

وی با اشاره به هجمه های اخیر علیه جامعه خدوم پزشکی، ابرازداشت: این هجمه ها در زمانی اتفاق می افتد که جامعه پزشکی در شهرهایی که حتی از حداقل تحصیلات بهره مند نیستند و یا امنیت اسقرار ندارند، حضور یافته و به صورت شبانه روزی به ارائه خدمت می پردازند.

زالی اضافه کرد: طبق آخرین نظر سنجی ها، پزشکان به عنوان مرجع دوم، سرافراز بر قله ایستاده اند و زمانی که مورد هجمه قرار می گیرند، باید از ذخیره های خود بهره مند شوند.

وی در پایان گفت: دکتر بهادری به خود و شاگردان خود تعلق نداشته بلکه متعلق به همه جامعه پزشکی است و امیدواریم تعهد اخلاقی، حسن خلق و امتزاج اخلاقی را سرلوحه کار خود قراردهند. 

گفتنی است در پایان این مراسم از تابلوی تمبر، تابلوی بنیاد علمی و فرهنگی و کتاب زندگینامه استاد دکتر مسلم بهادری و همچنین لوح اساسنامه بنیاد رونمایی شد. 

انتهای پیام/ع

(استفاده از اخبار با ذکر منبع الزامی است)

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.