جمعه، 10 فروردین 1403

حل مشکلات پزشکان عمومی نیازمند مشارکت تمامی گروههای پزشکی است

حل مشکلات پزشکان عمومی نیازمند مشارکت تمامی گروههای پزشکی است
رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به تعدد مشکلات پزشکان عمومی در نظام سلامت اظهار کرد: بحث هویتی پزشکان عمومی باید حفظ شود و همه گروههای پزشکی باید در این امر مشارکت داشته باشند.

به گزارش خبرنگارنظام پزشکی دکتر علیرضا زالی رییس کل سازمان نظام پزشکی ؛ در مراسم افتتاح دفتر انجمن پزشکان عمومی ایران با اشاره به نگاه همه جانبه استراتژیک هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی به مسائل و مشکلات موجود در جامعه پزشکان عمومی بیان کرد: در مسیر حل مشکلات این انجمن تا حد ممکن گام‌های بلندی برداشته است که جای تقدیر و تشکر دارد و نظرات مبتلا به فنی و کارشناسی به منظور رفع معضلات پزشکان عمومی کاملا قابل اعتنا است.
وی با اشاره به این که حس مسئولیت پذیری و شفافیت امور در این دوره کاری هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی جلب توجه می‌کرد، افزود: احصای مطالبات پزشکان عمومی در یک چارچوب منطقی صورت گرفت و افتتاح دفتر این انجمن با منابعی که از برگزاری دوره‌های بازآموزی حاصل شد یکی از حلال‌ترین و طیب‌ترین تلاشهایی بوده که با خوداتکایی پزشکان عمومی حاصل شده است.
زالی به بسط کارهای تشکیلاتی و ساختارسازی انجمن پزشکان عمومی اشاره کرد و ادامه داد: موضوع اصلی شوراهای هماهنگی در راستای مسائل مربوط به پزشکان عمومی بود که بحث‌ها و تبادل نظرهای خوبی درخصوص ورود به معضلات پزشکان عمومی انجام شد.
رییس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که انجمن پزشکان عمومی از کثیرترین گروه‌های ارائه خدمات پزشکی محسوب می‌شود، اظهار کرد: این انجمن در بسیاری از موارد حرکت‌های ساختاری و ساختار سازی مطلوبی داشت که مبتنی بر اعتدال محوری و گفتمان هیات مدیره آن در جایی بودکه حریم پزشکان عمومی دچار آسیب شده بود.
 وی با تاکید بر این که انجمن پزشکان عمومی قاطعانه و مبتنی بر اصول قانونی برای پیگیری مطالبات و جایگاه پزشکان عمومی در نظام سلامت ایستادگی کرد؛ گفت: اعضای هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی با اعتدال پیش رفته و از گفتمان تعاملی با سایر ارگان‌ها بهره بردند که این امر گفتمان برتر و مورد اعتماد مردم است.
به گفته زالی پرهیز از جدال‌های رسانه‌ای و ورود به فضای کارشناسی جز نکات برجسته این دوره کاری هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی ایران بود که نشان دهنده شکل گیری اصول استراتژیک است و باید از آن صیانت شود.
رییس کل سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: بیشترین میزان تعامل و همکاری را با پزشکان عمومی داشته ایم و باید به سمتی حرکت کنیم که دستاورد بزرگ انجمن پزشکان عمومی به عنوان میراث پاسداشت شود.

وی با اشاره به تعدد مشکلات پزشکان عمومی در نظام سلامت اظهار کرد: بحث هویتی پزشکان عمومی باید حفظ شود و همه گروههای پزشکی باید در این امر مشارکت داشته باشند.
 
زالی با بیان این که شاکله هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی بر مبانی استراتژیک استوار است؛ گفت: با توجه به باالا بودن حجم مشکلات پزشکان عمومی شفافیت و نظرات فنی و کارشناسی هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی در پاسخگویی به معضلات کاملا قابل اعتنا و عمیق بود.
 
وی با اشاره به این که باید دو ظرفیت جدید را در چارچوب قانون بسترسازی کنیم، یاد آور شد: باید از ظرفیت پزشکان عمومی بیش از پیش استفاده شود و طراحی روش‌های موازی بطور حتم به مصلحت کشور و تمامی نخبگانی که از دانشگاههای کشور به عنوان پزشک عمومی فارغ التحصیل شدند، نیست و مدل منطقی که موجب تامین رضایت مردم و ارتقاء سلامت حاشیه شهر‌ها می‌شود بهره گرفتن از ظرفیت و توان بالای پزشکان عمومی است و در بازمهندسی نظام بهداشتی جایگاه پزشکان عمومی باید متعالی‌تر از اکنون باشد.
 
انتهای پیام/
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.