جمعه، 10 فروردین 1403

نحوه قطعیت و بخشودگی جریمه های موضوع ماده 169 قانون مالیت های مستقیم

با توجه به سوالات و ابهامات مطرح شده در خصوص نحوه قطعیت و بخشودگی جریمه های مالیاتی موضوع ماده 169 مکرر قانون مالیات های مستقیم مصوب 27/11/1380 موارد زیر اعلام می گردد.

دکتر محمد جهانگیری معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی در خصوص مباحث مطرح شده بر اساس ماده 169 قانون مالیات مستقیم بیان کرد :  برخی از دفاتر مالیاتی در کشور بر اساس ماده 169 قانون مالیات مستقیم مودیان را مکلف کردند تا برای انجام معاملات خود صورتحسات فصلی ارائه و رسید و فاکتور داشته باشند .

وی با اشاره به این که در گذشته این موضوع بر اساس استنباط سازمان امورمالیاتی شامل پزشکان هم می شد افزود : با پیگیری هایی که سازمان نظام پزشکی انجام داد رای دیوان عدالت بر عدم شمولیت و ملغی شدن این قانون برای پزشکان در تاریخ 17/8/93 اعلام شد که این رای توسط معائون مالیاتی سازمان امورمالیاتی در تاریخ 30/10/93 به کل کشور ابلاغ شد.

 

وی  تصریح کرد : متاسفانه امسال شاهد بودیم که برخی ادارات امور مالیاتی جرائمی را برای ماده 169 سال 1390 همکاران پزشک در کل کشور لحاظ کردند که با پیگیری های انجام شده از سوی کانون وکلا و سازمان نظام پزشکی این موضوع بررسی و در تاریخ 7/5/96 به اداره کل امور مالیاتی کشور اعلام شد که بخشودگی کل جریمه ها نیازی به طرح موضوع در هیات حل اختلاف مالیاتی ندارد.

 

 

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.