جمعه، 10 فروردین 1403

رسانه ملی در مورد تعرفه‌های پزشکی صادقانه رفتار کند

رسانه ملی در مورد تعرفه‌های پزشکی صادقانه رفتار کند
نایب رئیس اول شورای عالی نظام پزشکی، خواستار روشنگری و شفاف سازی رسانه ملی در مورد تعرفه‌های پزشکی و رفتار صادقانه با این موضوع شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، دکتر گل علیزاده، در واکنش به خبر کذب ۲۰:۳۰ مورخ ۶ اردیبهشت که واقعیت‌های تعرفه‌های پزشکی را وارونه نشان داده بود، گفت: متأسفانه این برنامه حاوی مطالب کذب همراه با توهین و تهمت به جامعه پزشکی بود.

وی ضمن تکذیب درخواست سازمان و شورای عالی مبنی بر افزایش ۷۰ درصدی تعرفه‌های پزشکی سال ۹۸، افزود: چنین مطالبه‌ای از سوی جامعه پزشکی کشور صحت ندارد.

گل علیزاده با اشاره به نامه رئیس کل سازمان نظام پزشکی به رئیس رسانه ملی در اعتراض به برنامه خبری ۲۰:۳۰ مورخ ۶ اردیبهشت، گفت: طبق قانون، سازمان صدا و سیما موظف است در همان برنامه و همان ساعت، نسبت به پخش پاسخ سازمان نظام پزشکی اقدام کند.

وی ادامه داد: چنانچه سازمان صدا و سیما از این اقدام خودداری کند، سازمان نظام پزشکی از طریق شورای نظارت بر صدا و سیما، طرح شکایت خواهد کرد.

نایب رئیس اول شورای عالی نظام پزشکی، تاکید کرد: سازمان صدا و سیما نمی‌تواند با این قبیل برنامه‌ها برای خود مخاطب جذب کند و ادامه چنین رویه ای تنها منجر به ایحاد شکاف بین اقشار مختلف جامعه شده و به نوعی مردم را مقابل جامعه پزشکی قرار می‌دهد که نهایتا دود آن به چشم مردم خواهد رفت.
وی اظهارداشت: این وظیفه دولت و بیمه هاست که از اقشار مختلف جامعه در قبال هزینه های درمانی محافظت مالی کند و این دلیل نمی‌شود که با تعرفه‌های غیر واقعی، بخواهیم صورت مسئله را پاک کنیم.

گل علیزاده ادامه داد: در واقع اصل یارانه متقاطع بر این استوار است که دولت از افراد سالم حق بیمه بگیرد و خرج افراد بیمار کند،در جوانی حق بیمه بگیرد و در سالمندی و ایام بیماری هزینه کند،از افراد ثروتمند بگیرد و خرج افراد فقیر و نیازمند بکند.

وی افزود: تنها انتظار جامعه پزشکی این است که قیمت واقعی خدمات پزشکی، احصاء و اعلام شود. گمان نکنم خواسته نابجایی باشد.

گل علیزاده ادامه داد: ما گفتیم که مبنای تعرفه گذاری سال ۹۸ برای جز فنی میزان تورم باشد و برای جز حرفه‌ای نیز میزان رشد حقوق و دستمزد را در نظر بگیرید و این خواسته نامعقولی نیست.

نایب رئیس اول شورای عالی نظام پزشکی، با تاکید مجدد بر اینکه صدا و سیما می‌بایست نسبت به برنامه خبری ۲۰:۳۰ رروشنگری کند، تصریح کرد: اگر رسانه ملی نخواهد این خواسته جامعه پزشکی را اجابت کند، این مطالبه از سوی جامعه پزشکی وجود دارد که از طریق مصوبه شورای عالی نظام پزشکی نسبت به حضور اعضاء سازمان در برنامه‌های صدا و سیما جلوگیری به عمل آید.که امیدوارم کار به اینجا نکشد.

وی در پایان یادآور شد: جامعه پزشکی در عرصه‌ها و صحنه‌های مختلف، همواره کنار مردم بوده و هستند. قطعاً سفارش و پخش این گونه برنامه‌های مخرب آن هم در رسانه ملی نمی‌تواند برای آنها مخاطب جذب کند . مردم ما خیلی فهیم و آگاه هستند و به خوبی تشخیص می دهند که جامعه پزشکی همواره و در همه شرایط از دوران جنگ گرفته تا زمان وقوع حوادث و بلایای طبیعی در خدمت مردم عزیز کشور بوده و برای همین تا کنون جزء سه گروه اول مرجع در کشور می باشند.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.