جمعه، 31 فروردین 1403

تشکیل کمیته ای برای بازنگری تعرفه ها ی پزشکی

 تشکیل کمیته ای برای بازنگری تعرفه ها ی پزشکی
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: قرار است ذیل جلسه شورای عالی بیمه کمیته ای تشکیل شود تا اختلاف ها در تعرفه های پزشکی بازنگری شود.

به گزارش خبرنگار نظام پزشکی ، قاسم جان بابایی روز دوشنبه در نشست صمیمی رئیس کل سازمان نظام پزشکی با مشاهیر و نمایندگان انجمن بیهوشی به مناسبت روز جهانی بیهوشی بیان کرد : متخصصان بیهوشی ثابت ترین افراد در بیمارستان ها هستند که از حضور دائمی آنها برای ریاست بیمارستان ها استفاده می شود.

وی با اشاره به مسائل بوجود آمده در رابطه با تعرفه های بیهوشی افزود: هیچ دیکته نوشته شده ای غلط نیست و می توان اصلاحاتی در آن انجام داد و قول وزیر بهداشت نیز افزایش قیمت خدمات بود اما درخواست شورای عالی بیمه سلامت مغایر با افزایش قیمت خدمات بود.

وی ادامه داد : قرار است ذیل جلسه شورای عالی بیمه کمیته ای تشکیل شود تا اختلاف ها در تعرفه های پزشکی بازنگری شود و به همین منظور نمایندگانی از سازمان نظام پزشکی، وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه کشور در این کمیته حضور خواهند داشت.

وی تصریح کرد: البته در این زمینه نباید به گونه ای عمل شود که به برخی افراد توهین شود و اینکه به ما گفتند که متخصصان بیهوشی را به بیمارستان ها راه نداده اید درست نیست چون وزیر بهداشت هدفش افزایش تعرفه های پزشکی و بالا بردن کیفیت خدمات است، این فضاها را باید جمع کرد چون نباید به این سمت برویم.

جان بابایی اضافه کرد : کاهش قیمت خدمات در بهمن ماه ٩٥ توسط بیمه سلامت اعلام شد و در سال ٩٦ هم دوباره مطرح شد که البته اعضای گروه بیهوشی با این موضوع مخالف بودند و ٢٥ درصد تعرفه های بیهوشی کاهش یافت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت : این طرح به سمت بالا بردن کیفیت خدمات و مدیریت در هزینه ها می رود و در این وضعیت باید سهم بخش خصوصی در حوزه بازار سلامت مشخص شود و حتی باید سهم دولت نیز تعیین شود.

به گفته وی برای کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات نیز باید وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی هر کدام یک هزار میلیارد تومان و بیمه سلامت ٧٠٠ میلیارد تومان تامین کنند، که اینها تامین نشده است.

وی خاطرنشان کرد : باید به سمت برنامه ششم توسعه یعنی خرید راهبردی خدمات حرکت کنیم و اگر نمایندگان انجمن ها و بوردها کمک ها و همکاری های لازم را داشته باشند می توانیم مهمترین اقدام برنامه ششم یعنی خرید راهبردی خدمات را امکان پذیر کنیم.

انتهای پیام / ر

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.