جمعه، 10 فروردین 1403

کمبود مراکز ایزوله در کشور/ ایجاد بیمارستان ویروس ابولا در تهران

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، از تجهیز بیمارستانی در تهران برای ویروس ابولا خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی و به نقل از خبرگزاری مهر، دکتر محمدمهدی گویا در حاشیه برگزاری همایش پدافند غیر عامل در حوزه سلامت، افزود: یکی از اهدافی که در حوزه پدافند غیرعامل دنبال می شود این است که در رابطه با تهدیدات زیستی مثل ابولا که از یک کشور به کشور دیگری می‌رود، بتواند به موقع آن را شناسایی کند. به همین دلیل در این زمینه کادر درمانی باید آموزش پیشگیری ببیند، سیستم آزمایشگاهی تقویت شود، امکانات بستری مجهز‌تر شود و کنترل عفونت در این مراکز تقویت شود.

وی در رابطه با وضعیت مراکز ایزوله در کشور، گفت: مراکز ایزوله ای که در کشور داریم، کافی نیست و باید تعداد آنها بیشتر شود. در حال حاضر 170 اتاق ایزوله در سراسر کشور داریم که می‌تواند پاسخگوی نیاز اولیه باشد، اما برای نیازهای کلی کافی نیست و باید در استانهای مختلف تعداد آنها را بیشتر کنیم.

گویا با اعلام اینکه بیماری کورنا از طریق مرزهای هوایی و ابولا از طریق مرزهای هوایی،‌ دریایی و زمینی منتقل می‌شود، افزود: در حال حاضر نظام مراقبت مرزی خوب است و تیم‌های مراقبت در گلوگاه‌های رسمی کشور مستقر شده‌اند.

وی از ایجاد بیمارستان ویژه برای بیماری ابولا در تهران خبر داد و گفت: مورد مشکوک ابتلا به کرونا در عربستان و در طول ایام حج وجود نداشت به همین دلیل مورد قطعی ابتلا به این بیماری در زائران گزارش نشده است.

گویا در پاسخ به اینکه گفته شده ویروس کرونا در شهر طائف و مدینه دیده شده است، افزود:‌ عربستان قبلاً اعلام کرده بود که مواردی از بیماری در گذشته اتفاق افتاده بوده و بعد از کارهای تشخیصی آن را اعلام کردند، بنابراین مورد قطعی اعلام نشده است.

به گفته وی، 50 زائر ایرانی مبتلا به بیماریهای تنفسی شدید هیچ ارتباطی به ویروس کرونا نداشته اند.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.