جمعه، 10 فروردین 1403

درپی قرائت بیانیه هسته ای صورت گرفت/ تشکر رییس کل نظام پزشکی از تیم مذاکره کننده ودرخواست از رییس جمهور

درپی قرائت بیانیه هسته ای صورت گرفت/ تشکر رییس کل نظام پزشکی از تیم مذاکره کننده ودرخواست  از رییس جمهور
از زحمات طاقت فرسای تیم مذاکره کننده سپاسگزارم/ جامعه پزشکی در زمان تحریم بهترین خدمات را ارائه داده است/ رفع تحریم ها موجبات نشاط اجتماعی و بهداشت روان مردم را فراهم آورد/ گسترش ارتباطات بین المللی و دیپلماسی عمومی و نشر تحقیقات پزشکی وتبادل علمی مدنظر قرار گبرد/ دولت مشکلات دارویی و تکنولوژیهای نوین را در اولویت های خود قرار دهد
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام پزشکی دکتر علیرضا زالی در نامه ای به ریاست محترم جمهور از تلاش های تیم مذاکره کننده و استقامت مردم ایران تقدیر کرد.متن این پیام به شرح زیر است:

حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر روحانی

رییس جمهور محترم

با سلام و اهدا تحیات

زحمات طاقت فرسای تیم مذاکره کننده کشورمان بخصوص وزیر محترم امور خارجه، جناب آقای دکتر ظریف و ایستادگی ملت شریف ایران با عزتمندی موجبات یک تفاهم و توافق خردمندانه را فراهم آورد. باید قدردان هدایت ها و حمایت های مقام معظم رهبری و برنامه ریزی، تلاش و نظارت دقیق حضرتعالی که بسترساز این موفقیت بود باشیم. لازم می دانم به نمایندگی از جامعه بزرگ پزشکی کشور ضمن تبریک مطالبی را به استحضار برسانم.

1- جامعه خدوم پزشکی کشور در طول مدت تحریم های ظالمانه وضع شده بر علیه ملت شریف ایران به رغم همه سختی ها بیشترین خدمات را ارائه داده و به عبارتی کم آسیب ترین حوزه بوده است؛ که این جز با فداکاری، ایثارگری و خدمات شبانه روزی و صبورانه تیم درمان امکان پذیر نبوده است. در طول این مدت جامعه پزشکی بر قله خود اتکایی ایستاد بطوریکه تقریبا هیچ بیماری به خروج از کشور نیازی پیدا نکند

2- از دولت درخواست می کنیم با شرایط به وجودآمده در حوزه سلامت مشکلات تحریم دارو و فناوری های دارویی، روش های نوین درمانی بخصوص در زمینه سرطان و بیمار ی های صعب العلاج و نشر بین المللی تحقیقات و دستاوردهای پزشکی را جزو اولویت های اصلی بداند.

3- جامعه پزشکی کشور این آمادگی را دارد تا با تسهیل ارتباطات بین المللی و گسترش دیپلماسی عمومی با سایر ملل به تبادل دانش و تکنولوژی اقدام نموده وبا برگزاری یا حضور در کنگره های  بین المللی بر غنای علمی و عملی خود بیفزاید. همچنین پزشکان اعضای هیات علمی نیز آمادگی جذب و پذیرش دانشجوی بین المللی را خواهند داشت.

4- این گونه خبرهای مثبت منشا بهره وری های اقتصادی و سیاسی است و موجبات نشاط اجتماعی را فراهم آورده و تاثیرآن در روحیه مردم به توسعه بهداشت روان و آرامش خاطر جامعه کمک خواهد کرد

با تشکر مجدد از زحمات فرزندان انقلابی تیم هسته ای امیدوارم در سایه پروردگار متعال  و با تدبیر دولت محترم ، امید در دل مردم ایران روز افزون باشد.

دکتر علیرضا زالی

رییس کل

13/فروردین/94

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.