جمعه، 10 فروردین 1403

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: طرح تحول سلامت بدون تجمیع بیمه ها شکست می خورد

 سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: طرح تحول سلامت بدون تجمیع بیمه ها شکست می خورد
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه مدیریت بیمه سلامت منوط به تجمیع بیمه هاست، گفت: عدم تامین منابع بیمه ها اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت را با مشکل روبه رو می کند.

به گزارش نظام پزشکی به نقل از مهر، محمدحسین قربانی در خصوص اینکه موفقیت نظام سلامت در کشور منوط به انباشت منابع با ساز و کار بیمه ای است، گفت:  با توجه به انتظارات و شعارهای مطرح شده و استراتژی ها در خصوص بیمه سلامت، برای مدیریت کردن بیمه سلامت باید به تجمیع بیمه ها و بیمه پایه توجه کرد.

وی افزود: بنابراین اگرنتوان منابع بیمه ها را پرداخت کرد به طور حتم مشکلات بسیاری به وجود خواهد آمد که می توان به مواردی نظیر جابه جایی منابع، عدم عملیاتی شدن طرح های حوزه سلامت و افزایش پرداختی ها از جیب مردم و ایجاد مشکلاتی نظیر رانت برای بیمه های تکمیلی اشاره کرد، همچنین همه این موارد دست به دست هم خواهد داد که طرح تحول نظام سلامت با موفقیت اجرا نشود.

قربانی با تاکید بر اینکه با شکست طرح تحول نظام سلامت مشکلات جدی برای حوزه سلامت ایجاد خواهد شد، تاکید کرد: باید اساس کار پرداختی ها در حوزه سلامت از طریق بیمه ها صورت گیرد بنابراین باید منابع بیمه ها تامین شود تا سهم بیمه ها در اجرای تعهداتشان به مراکز درمانی نیز پرداخت شود، البته همه این موارد منطبق بر مصوبات قانونی است که انجام شده و اگر قانون اجرا شود مشکلات حل خواهد شد.

وی با اشاره به تامین و مدیریت منابع بیمه ها، تصریح کرد: تامین منابع در قانون لحاظ شده به ویژه یک درصد مالیات برارزش افزوده درجهت ارتقاء سطح بیمه است، البته بعد دیگر تامین منابع تخصیص اعتبارات ازسوی دولت است؛ اما آن چیزی که در حال حاضر مشکل ساز شده شده عدم تامین اعتبار ازسوی دولت است، همچنین مهم ترین چالش امروز هزینه کرد منابع در محل تعیین شده است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: متاسفانه برای جلوگیری از بحران در بیمه ها به ناچار باید جابه جایی منابع صورت گیرد که این موضوع نیز خود مشکلات بسیاری به وجود می آورد؛ از این رو طبق نظر مسئولان سازمان بیمه سلامت ایران، موفقیت نظام سلامت در کشور ما منوط به انباشت منابع با ساز و کار بیمه ای است.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.