جمعه، 10 فروردین 1403

رئیس نظام پزشکی عنوان کرد؛

رئیس نظام پزشکی عنوان کرد؛
تبعات حذف بیمه تکمیلی/ بدهی 300 میلیاردی به بیمارستانهای خصوصی

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل به نقل از خبرگزاری مهر رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، حذف خدمات بیمه های تکمیلی در شرایط کنونی را آسیب زا دانست و گفت: این کار باعث می شود تا پرداختها از جیب مردم بابت هزینه های درمانی به سرعت افزایش پیدا کند.

 

دکتر علیرضا زالی در خصوص اینکه گفته می شود که بیمه تکمیلی در کشورمان به نوعی همان بیمه پایه است و تنها پول اضافی از مردم گرفته می شود، به خبرنگار مهر گفت: اینطور که عنوان می کنند، نیست. زیرا، بیمه پایه اندازه کافی از خدمات متنوع بیمه ای برخوردار نیست و لاجرم، مردم برای استفاده از خدمات درمانی به بخش خصوصی مراجعه می کنند.

 

وی با عنوان این مطلب که جذابیت در خدمات بیمه پایه وجود ندارد، ادامه داد: یکی از دلایلی که باعث می شود بیماران برای دریافت خدمات درمانی به بخش خصوصی مراجعه کنند، همین عدم جذابیت خدمات بیمه پایه است.

 

زالی بر تاکید بر اینکه در قانون برنامه توسعه پنجم نیز صراحتا به استفاده از خدمات بیمه تکمیلی اشاره شده است، افزود: اگر در شرایط کنونی بیمه تکمیلی حذف شود، پرداخت از جیب مردم به سرعت افزایش پیدا خواهد کرد.

 

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران اظهارداشت: در واقع، بستر لازم برای حذف بیمه تکمیلی از خدمات بیمه ای و درمانی میسر نیست و این کار نه تنها به ساماندهی بیمه پایه کمک نخواهد کرد، بلکه منجر به اختلاف بین بخش خصوصی و دولتی خواهد شد و موجی از نگرانی در بین مردم را ایجاد خواهد کرد.

 

وی با اشاره به مطالبات معوق بیمارستانهای خصوصی از شرکتهای بیمه ای به ویژه در تهران، گفت: بخش خصوصی در پرداخت مطالبات بیمارستانهای خصوصی تهران، 6 ماه عقب است.

 

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران افزود: بیمارستانهای خصوصی بیش از 300 میلیارد تومان از بیمه های تکمیلی طلب دارند.

 

این در حالی است که برخی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، معتقدند که وجود بیمه های تکمیلی به نفع مردم نیست و تنها جیب آنها را خالی می کنند. زیرا، خدماتی که بیمه های تکمیلی پوشش می دهند، همان خدمات بیمه پایه است.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.