جمعه، 10 فروردین 1403

معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد/ افزایش کمک هزینه دستیاران در طرح تحول سلامت

 معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد/ افزایش کمک هزینه دستیاران در طرح تحول سلامت
معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برگزاری جلساتی برای افزایش حقوق دستیاران خبر داد و گفت: ما حدود 12 هزار دستیار داریم که اگر بخواهیم به هرکدام 100هزار تومان اضافه‌تر دهیم، مبلغ بسیار زیادی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی،سید امیرمحسن ضیایی به ایسنا، در مورد گلایه‌هایی که در زمینه حقوق دستیاران وجود دارد، گفت: نمی‌توان گفت وجهی که به دستیاران پرداخت می‌شود را حقوق نامید. این وجه نوعی کمک هزینه است و ما حقوقی به دستیاران پرداخت نمی‌کنیم زیرا پرداخت حقوق مستلزم روابط قانون کار است و تعهداتی دارد که باید انجام شود.

وی با بیان اینکه این کمک هزینه بین 800 هزار تومان تا یک میلیون تومان است، افزود: این مبلغ برای مجردین و متاهلان و براساس شاخص‌هایی مانند سال تحصیلی تعیین می‌شود. البته نرخ آن سال به سال متناسب با نرخ تورم رسمی افزایش پیدا می‌کند، اما در اینکه این نرخ پایین و ناکافی است، هیچ شکی نیست.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر محدودیت منابع مالی اظهارکرد: ما حدود 12 هزار دستیار داریم که اگر بخواهیم به هرکدام 100هزار تومان اضافه‌تر دهیم، مبلغ بسیار زیادی می‌شود که با توجه به مالی فعلی، بسیار سخت است.

ضیایی از علاقه وزیر بهداشت و افزایش کمک هزینه دستیاران خبر داد و افزود: ما سعی در افزایش وجه پرداختی به دستیاران داریم و قصد داریم این افزایش وجه را از طریق درآمد اقتصادی بیمارستان‌ها و طرح تحول سلامت تامین کنیم زیرا دستیاران هم در این طرح انجام وظیفه می‌کنند، اما منبع خاص دیگری برای این امر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تخصیصات وزارت بهداشت در بخش آموزشی بسیار پایین است، ادامه داد: کمک هزینه پرداختی به دستیاران باید از همین منبع پرداخت شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت از برگزاری جلساتی برای افزایش کمک هزینه دستیاران خبر داد و گفت: در جلساتی که برگزار شده است، صحبت‌هایی در مورد افزایش کمک هزینه به دستیاران شده است. دوره دستیاری دوره‌ای‌است که همه وقت افراد را می‌گیرد و فرد مجبور است تمام وقت خود را به این کار اختصاص دهد. ما درک می‌کنیم که این افراد هم خانواده و مشغله‌های متفاوت مالی دارند و مبلغی که دریافت می‌کنند پاسخگوی امور آنها نیست.

ضیایی در پایان خاطرنشان کرد: البته برخی از دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های آموزشی به جز مبلغ تعیین شده مبلغی هم اضافه‌تر پرداخت می‌کنند، اما باز هم پاسخگوی معاش دستیاران مخصوصا در شهرهای بزرگ نخواهد بود. ما تلاش می‌کنیم این مبلغ را افزایش دهیم.

انتهای خبر/

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.