پنجشنبه، 9 فروردین 1403

داروهای تولید داخل در سال جدید افزایش قیمت چندانی نخواهند داشت

داروهای تولید داخل در سال جدید افزایش قیمت چندانی نخواهند داشت
عضو هیات مدیره صنعت پخش ایران با اشاره به اینکه تورم به ده درصد رسیده است گفت : سطح قیمت در حوزه داروهای داخلی افزایش چندانی نخواهد داشت

دکتر سید ابراهیم هاشمی عضو هیات مدیره صنعت پخش ایران در گفتگو با خبرنگار سازمان نظام پزشکی در خصوص نوسان قیمت بازار دارویی در سال جدید اظهار داشت : به نظر می رسد بازار دارویی آرامی را در سال جدید داشته باشیم و با توجه به اینکه تورم به ده درصد رسیده است افزایش قیمت چندانی در خصوص داروها بویژه داروهای وارداتی نخواهیم داشت.

 

وی افزود : برخی از داروها  مانند هرسپتین به دلیل تولید داخلی در مقایسه با برند اصلی کاهش قیمت آنچنانی خواهند داشت و بیماران با کمبودهای دارویی مواجه نخواهند بود.

وی در خصوص دسترسی بیمارستان های دولتی به داروهای مورد نیاز بیماران خاطرنشان کرد: با توجه به حجم بالای بدهی بیمارستان های دولتی به شرکتهای پخش دارو میزان دسترسی آنها به دارو با مشکل مواجه می شود .

 

این دکترای داروسازی در خصوص داروهای بیماران خاص و صعب العلاج نیز تصریح کرد : حمایت سازمان های بیمه گر از داروی بیماران سرطانی ؛ هموفیلی ، دیالیزی و پیوند کلیه مناسب است و این بیماران از نظر تهیه داروهای مورد نیاز خود نیز در سال جدید با مشکلی مواجه نخواهند بود و در کل بازار دارویی خوبی را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام / ر

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.