جمعه، 10 فروردین 1403

توهین هزینه ندارد/جامعه و نهادهای قانونی با بی اخلاقی ها برخوردکنند

 توهین هزینه ندارد/جامعه و نهادهای قانونی با بی اخلاقی ها برخوردکنند
رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر این که جامعه پزشکی همواره کار خود را به درستی انجام می دهد گفت : وقتی توهین هزینه ندارد هر کس به خود اجازه می دهد در مورد هر موضوع و هر صنفی با یا بدون قصد نظر داده و برنامه بسازد.

دکتر علی جعفریان در گفت و گو با خبرنگار نظام پزشکی در خصوص کلیپ منتشر شده علیه جامعه پزشکی در فضای مجازی اذعان داشت : انجام این نوع کارها کوچکترین تاثیری د رارتباط مردم و جامعه پزشکی ندارند زیرا پزشکان کار خود را متعهدانه انجام می د هند و مردم نیز خدمتگزاران خود را به خوبی می شناسند.

وی بااشاره به اینکه جو حاکم بر جامعه به گونه ای است که هر کس به خود اجازه می دهد با یا بدون اطلاع و با یا بدون قصد از هر موضوعی برنامه ساخته یا اعمال نظر کند ، افزود : این کار خلاف اخلاق رسانه ای و حرفه ای برای هر قشر و صنفی است و باید گفت اخلاق عمومی جامعه آن را نمی پسندد.

وی ادامه داد : وقتی با طرح یک سوال به خود اجازه می دهیم برنامه ای را شروع کنیم که از اساس اشکال دارد نتیجه اش این می شود که در جامعه کسی به دیگری احترام نگذارد و این خلاف اخلاق عمومی است .

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر این که انتشار این کلیپ را خیلی صنفی نمی دانم ، ابراز داشت : این نوع کلیپ ها ممکن است برای هر قشری ساخته شود که  نشان از انحطاط اخلاقی دارد .

جعفریان با اشاره به این که سازمان نظام پزشکی در دفاع از حقوق صنفی پزشکان به طور حتم این مساله را مورد پیگیری قرار می دهد ، خاطرنشان کرد : مهمتر از برخورد قاطع با این بی اخلاقی ها ، آگاهی مردم نسبت به خدمات جامعه پزشکی  است و این که کسی نمی تواند با انتشار این نوع فیلم ها اعتماد بین پزشکان و بیماران را از بین ببرد و شاید بهتر باشد خود جامعه و نهادهای قانونی با  این مساله برخورد کنند.

انتهای پیام / ر

(استفاده از خبر با ذکر منبع الزامی است)

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.