پنجشنبه، 9 فروردین 1403

انتخابات انجمن ها از سال 96 الکترونیکی برگزار می شود

انتخابات انجمن ها از سال 96 الکترونیکی برگزار می شود
دبير كميسيون انجمن هاي علمي گروه پزشكي از الکترونیکی شدن ا نتخابات انجمن ها خبر داد وگفت : طبق مصوبه کمیسیون انجن ها از سال آینده انتخابات باید بصورت الکترونیکی برگزار شود و در سال جاری نیز با هماهنگی دبیرخانه، انجمن های علمی اگر تمایل داشته باشند می توانند انتخابات خود را الکترونیکی برگزار کنند.

علیرضا استقامتی دبير كميسيون انجمن هاي علمي گروه پزشكي در گفت و گو با خبرنگار نظام پزشکی با اشاره به این که برای الکترونیکی شدن انتخابات انجمن ها از یکسال پیش سازوکارهای لازم طراحی شده است بیان داشت : برای این مهم نرم افزاری را آماده نموده ایم و برای اولین بار نیز انتخابات انجمن جراحان پلاستیک را بصورت الکترونیکی برگزار نمودیم .

وی با بیان این که الکترونیکی شدن انتخابات انجمن ها مصوبه کمیسیون است افزود : باید از سال آینده تمامی انتخابات بصورت الکترونیکی برگزار شود و درسال جاری نیز اگر انجمن ها تمایل داشته باشند می توانند با هماهنگی دبیرخانه انجمن های علمی انتخابات خود را بصورت الکترونیکی برگزار کنند.

وی به انتخابات الکترونیکی انجمن پزشکان عمومی در ماه آینده اشاره کرد و ادامه داد : قرار است با کمک انجمن پزشکان عمومی انتخابات آن بصورت الکترونیکی برگزار شود که البته برگزاری انتخابات بر عهده خود انجمن هاست و ما صرفا ناظر بر انتخابات هستیم .

وی اضافه کرد : چنان چه  انجمنی خواهان برگزاری انتخابات خود بصورت الکترونیکی باشد ؛ نرم افزار مربوطه را در اختیارش قرار می دهیم  و از نظر اجرایی هم هماهنگی های لازم را هیات مدیره انجمن مربوطه انجام می دهد .

استقامتی در خصوص نحوه برگزاری انتخابات انجمن ها بصورت الکترونیک اذعان داشت : برای انتخابات الکترونیک باید اعضای پیوسته انجمن مربوطه مشخص باشند و لیست اعضای آن به ما اعلام شود تا معلوم شود چه افرادی حق شرکت در انتخابات را دارند و نامشان در سایت انجمن ثبت شده باشد.

دبير كميسيون انجمن هاي علمي گروه پزشكي تصریح کرد : پس از اعلام لیست اعضاء نام کاربری و رمز عبور را برای آن ها ارسال می کنیم تا بتوانند وارد سایت شوند و برای هر فردی یک نام کاربری و رمز عبور در نظر گرفته می شود که پس از اعلام باید نسبت به تغییر رمز عبور خود اقدام کند .

وی با تاکید بر اینکه نام کاربری و رمز عبور منحصر به فرد است خاطرنشان کرد :اگر شخصی نام کاربری و رمز عبور خود را در اختیار کس دیگری قرار دهد از حدود قانونی خود عدول کرده و این امری نیست که بتوان برآن نظارت داشت.

وی ضمن ابراز این مطلب که انجمن های  علمی صرفا کار عملی کرده و به حوزه صنفی ورود نمی کنند بیان داشت : تدوین گاید لاین های آموزشی ، برگزاری همایش ها ، سمینار ها و جلسات ماهانه عمده فعالیت انجمن های علمی است اما در کنار اینها نظرات کارشناسی خود را در مورد برخی از مسائل حساس صنفی نیز بیان می کنند.

استقامتی با اشاره به این که وزارت بهداشت راه را برای اظهار نظرهای کارشناسی انجمن های علمی نمی بندد ، اظهار داشت: مادامی که ورود به مسائل صنفی در حد اظهار نظر کارشناسی باشد از آن استفاده می شود اما اگر قرار باشد مصوبه ای تعیین شود از اختیارات انجمن های علمی خارج است و طبق قانون نمی توانند این کار را بکنند.

دبير كميسيون انجمن هاي علمي گروه پزشكي با بیان این که یک انجمن تنها به موضوعات صنفی خود توجه دارد ابراز داشت : وزارت بهداشت دیدی همه جانبه نسبت به مسائل دارد  و در مورد انجمن های علمی تمامی جوانب صنف و مردم را در نظر می گیرد و به مباحث انجمن های صنفی ورود نمی کند زیرا نظارت بر انجمن های صنفی بر عهده وزارت بهداشت نیست اما در مورد انجمن های علمی اگر مباحث کارشناسانه صنفی خود را بیان کنند از آن استقبال می کند ضمن آن که مقید نیست حتما هر نظری را اجرایی کند.

انتهای پیام / ر

(استفاده از خبر با ذکر منبع الزامی است)

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.