جمعه، 10 فروردین 1403

زالی درافتتاحیه چهاردهمین کنگره انجمن پروستو دنتیست های ایران: جامعه پزشکی در تعهد به اخلاق اجتماعی و ضوابط قانونی پیشتاز است

زالی درافتتاحیه چهاردهمین کنگره انجمن پروستو دنتیست های ایران: جامعه پزشکی در تعهد به اخلاق اجتماعی و ضوابط قانونی پیشتاز است
رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به تهاجمات غیرمنصفانه ماههای اخیر به جامعه پزشکی گفت:علیرغم تمام گفتمان های جبرآمیز و رفتارهای دور از شئون اجتماعی ،این جامعه صیقل بیشتری یافت.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی دکتر علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی کشوردر مراسم افتتاحیه چهاردهمین کنگره انجمن پروستودنتیست های ایران که از امروز به مدت سه روز در مرکز  همایشهای برج میلاد تهران آغازبه کار کرد ؛با اشاره به تحول ارزنده این رشته در کشور بیان داشت: جذابیت این رشته به ماهیت چالشی آن و بحث های نوینی باز میگردد که هوشمندانه نقدی برروشهای متعارف  موجود دراین عرصه دارد.

 

وی با بیان اینکه در اکثر روشهای درمانی دهان و دندان استفاده از سیکل مناسب در قبل ،حین و بعد آن از ویژگی های خاصی برخوردار است ،افزود: رشته پروستودنتیست ها نیز پیچیده بوده و تحیل فک ، ازبین رفتن استخوان فکی  و همچنین وجود بیماری های سیستمیک در درمان پروتز نیازمند نگاه خاص و جامع است .

 

زالی با اشاره  به طراحی و انتخاب نوع پروتز ، بحث کشش مکانیکی و چگونگی عملکرد بافت اطراف آن ادامه داد:پس از گذراندن این مراحل و  درمان، تازه بحث پروستودنتولوژی در این خصوص آغاز می شود .

 

وی به مباحث لیزر و درمان و استفاده هوشمندانه ازآنها  در این رشته اشاره کرد و گفت:باید به سمت کاهش درمانهای دارویی حرکت کرده و بااستفاده از روش سلول های بنیادی  و وجود منابغ غنی آن در عاج دندان ،افق نوینی را در این حیطه پایه گذاری کنیم.

 

رئیس سازمان نظام پزشکی همچنین با اشاره به افقهای نوینی که  پروستودنتیست ها در پیش دارند ؛تصریح کرد:امروز وجود یک پروستودنتیست در طراحی تیم درمانی به بیمار زیبایی بخشیده و در فرآیندهای تکلم و جویدن او  موثر است.

 

*** پروستودنتولوژی یک اقدام لوکس نیست

 

زالی در ادامه سخنان خود به جدی بودن تخصص پروستودنتیست ها اشاره کرد و بیان داشت:سازمان های بیمه گر پایه و تکمیلی باید مشارکت بیشتری در این حوزه داشته باشند تا میزان پرداختها از جیب مردم کاهش یابد.

 

وی با اشاره به مرارتها و حملات ناجوانمردانه علیه جامعه پزشکی گفت :با تمامی ناملایمات این قشر همواره در قله خدمت رسانی سرافرازانه ایستاده و تلاش نموده به اعتماد مردم خدشه ای وارد نشود.

 

به گفته وی جامعه پزشکی صیقل بیشتری یافته و به عنوان گروه مرجع اجتماعی دررتبه نخست کشور قرار دارد که هر روز برمیزان افتخار و سرافرازی آن افزوده می شود.

 

زالی با تاکید براینکه اعتماد مردم عنصر سازنده و سرمایه بزرگ این گروه اجتماعی است ؛تصریح کرد: سختی ها و ناملایمات آسیبی به این جامعه وارد نخواهد کرد ،بلکه عواقب آن متوجه مردم خواهد شد و تامین نظرات بیمار زمانی حاصل میشود که اعتماد او به پزشکش خدشه دار نشود.

 

رئیس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه جامعه پزشکی پیشتاز اخلاق و قانون مداری در کشور است افزود:انقیاد هوشمندانه به مبانی قانونی متعارف ،رهیافت ارزنده ای است که برخلاف نظر بدخواهان ،جامعه پزشکی همواره در آن درخشیده است.

 

***سوبسید درمان از جیب پزشکان پرداخت شده است

 

وی همچنین با اشاره به پرداخت سوبسید درمان از جیب جامعه پزشکی طی  سالیان متمادی اظهار داشت: پزشکان همواره در پرداخت یارانه و سوبسید درمان مشارکت داشته اند و درکنار مردم بودن را تجربه کرده و با وجود تمامی مشقت ها از ارائه خدمت اصیل به مردم فروگذاری نکرده اند.

وی به تعهدات اخلاقی ورعایت ضوابط قانونی از سوی جامعه پزشکی اشاره کرد و گفت : اخلاق مداری جامعه پزشکی نتیجه اعتماد مردم بوده و پزشکان همواره در دل و قلب مردم کشور خود بوده اند.

 

***تعیین تعرفه دندانپزشکی نیازمند کارتحلیلی است

 

رئیس سازمان نظام پزشکی در ادامه به مضمون نامه ای که خطاب به ریاست سازمان صدا و سیما درخصوص خدشه دار کردن چهره پزشکان در برنامه "ثریا "نوشته شده بود ،اشاره کرد و بیان داشت: از تمامی اعضای جامعه پزشکی خواستاریم تادر کمپین امضای این نامه مشارکت داشته و ترجمان انسجام این خانواده بزرگ باشند.

 

وی افزود:این اعتراض مدنی علیه برنامه وهم‌آلود ثریا نشان دهنده همبستگی تمامی گروههای پزشکی است که مضمون را جدی گرفته و از جایگاه و شان والای خود دفاع می کنند.

 

زالی به نشست خود با بزرگان عرصه دندانپزشکی اشاره کرد و ادامه داد:سه کمیته کاری دراین نشست شکل گرفت که مباحث مالیاتی و  عوارض شهرداری دندانپزشکان را پیگیری می کنند و بحث نام گذاری روز دندانپزشک در تقویم را با رای گیری از اعضا انجام خواهند داد.

 

وی با بیان اینکه بحث تعرفه دندانپزشکی پیچیده است ؛اظهار داشت:باید روی آن کار تحلیلی شود و در خیلی از موارد مولفه های تعرفه بازرسی نشده و ارزش نسبی خدمات باید مشخص شود.

 

وی تاکید کرد:از فرصت اصلاح تعرفه دندانپزشکی نباید به عنوان تهدید برای شرایط موجود استفاده شود و برخورد دندانپزشکان با تحولات نظام سلامت نیز عمیقتر گردد.

 

 

رئیس سازمان نظام پزشکی همچنین به کیفیت مواد در عرصه دندانپزشکی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: کنترل کیفی مواد در این عرصه بسیارمهم بوده و در تعرفه گذاری باید مورد توجه باشد

 

انتهای خبر/ ر

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.