جمعه، 10 فروردین 1403

گسترش پوشش بیمه ای داروهای بیماران صعب العلاج در جهت اجرای منویات رهبری

گسترش پوشش بیمه ای داروهای بیماران صعب العلاج در جهت اجرای منویات رهبری
دبیر انجمن داروسازان تهران افزایش پوشش بیمه ای داروهای بیماران خاص را گامی در جهت اجرای سیاستهای کلان مقام معظم رهبری در نظام سلامت عنوان کرد و گفت: اگر حمایتهای دولت و بیمه نباشد، تهیه این نوع اقلام دارویی برای بیماران با دشواریهای زیادی همراه خواهد بود.

دکتر محمد رضا دری دبیر انجمن داروسازان تهران در گفتگو با خبرنگار سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه در عرصه خدمت رسانی به بیماران از طریق سازمان های بیمه گر اقداماتی انجام شده است ؛بیان داشت:تعدادی از اقلام دارویی که قبلا خارج از فهرست بیمه ای بوده یا ارزش کمتری داشتند در حال حاضر پوشش گسترده ای به منظور کاهش پرداخت از جیب بیمار دارند.

 

وی با بیان اینکه گسترش پوشش بیمه ای صرفا برای بیماران سرطانی نیست ؛افزود: داروی بیماران قلبی ،دیابتی  و گوارشی که مریض مدت زیادی با آن دست به گریبان است شامل این پوشش بیمه ای شده و میزان پرداخت بیمار کاهش چشمگیری داشته است.

 

وی با اشاره به عملکرد مثبت سازمان های بیمه گر اظهار داشت: تعامل بیمه ها با وزارت بهداشت در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت و منویات مقام معظم رهبری خوب بوده و نظام سلامت به سمتی حرکت می کند تا هزینه های درمانی دغدغه بیمار نباشد.

 

دکتر دری همچنین به طرحی که در خصوص بیماران سرطانی اجرایی شده اشاره کرد و گفت:داروی بیماران سرطانی بویژه آنکولوژی به داروخانه های بیمارستانی داده می شود تا آن را بین بیماران بستری توزیع کند.

 

وی ادامه داد: داروخانه بیمارستان مکلف به تهیه دارویی است که پزشک برای بیمار بستری خود تجویز نموده است و در انتها بیمار علاوه بردریافت خدمت علمی تر ؛هزینه ای برای داروی مورد نیاز خود پرداخت نکرده است.

دبیرانجمن داروسازان تهران با بیان اینکه در مراکز استان ها بسیاری از متخصصان برای ارائه خدمات درمانی حضور دارند خاطرنشان کرد: میزان پرداخت بیماران صعب العلاج در مناطق محروم نیز باید به صفر برسد که هنوز این امر اجرایی نشده است.

 

 

انتهای خبر /
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.