جمعه، 10 فروردین 1403

با حضور وزیر بهداشت؛ سامانه آنلاین صدور پروانه مطب رونمایی شد

با حضور وزیر بهداشت؛ سامانه آنلاین صدور پروانه مطب رونمایی شد
اولین پروانه مطب آنلاین به طور رسمی با حضور وزیر بهداشت و رئیس کل سازمان نظام پزشکی در محل سازمان نظام پزشکی صادر شد

به گزارش خبرنگار سازمان نظام پزشکی ، دکتر علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه صدور پروانه مطب آنلاین یک فرآیند تسهیل یافته الکترونیکی است اظهار داشت: بحث پروانه مطب وجاهت ویژه و ممتازی در جامعه پزشکی دارد که یک سند حاکمیتی تلقی می شود.

 

وی با اشاره به اینکه پروانه مطب در بین مدارهای بحث سلامت از جایگاه بالایی برخوردار است پروانه مطب به عنوان یک سند در بسیاری از بحث های فرا سازمانی حوزه سلامت به عنوان یک سند مورد توجه قرار دارد که در ذیل قانون سازمان نظام پزشکی مصوبه سال 83 صدور پروانه مطب به این سازمان واگذار شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه 107 شهر در سراسر کشور مشغول صدور پروانه مطب هستند، ادامه داد: صدور پروانه مطب آنلاین یک نقطه آغازین است از ابتدای سال آینده صدور الکترونیکی آن در107 شهر عملیاتی شود.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه صدور آنلاین پروانه مطب از ضریب امنیتی بالایی برخوردار است گفت: هر ساله مجموع مدارکی که از سراسر کشور برای صدور پروانه مطب جمع‌آوری می‌شد بالغ بر 120 هزار برگه بود که الکترونیکی شدن صدور پروانه مطب میزان مکاتبات بروکراتیک را در حد قابل توجهی کاهش می‌دهد.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه مکاتبات تعاملی معاونت‌های درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان‌های بیمه‌گر پایه برای صدور پروانه مطب بالغ بر 410 هزار فقره بوده است خاطر نشان کرد: با وجود سامانه آنلاین صدور پروانه مطب در سازمان نظام پزشکی تمامی مکاتبات اداری کاهش می‌یابد و فرآیندهای سخت جهت صدور پروانه مطب از بین می‌رود.

انتهای خبر / ر

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.