شنبه، 1 اردیبهشت 1403

دبیر ستاد کشوری نظارت برتعرفه های پزشکی: بیش از 90 درصد تماس‌های "1690" درخواست اطلاعات تعرفه ای است

دبیر ستاد کشوری نظارت برتعرفه های پزشکی: بیش از 90 درصد تماس‌های "1690" درخواست اطلاعات تعرفه ای است
دبیر ستاد کشوری نظارت برتعرفه های پزشکی با اشاره به ستادهای تشکیل شده در استانها به منظور نظارت بر تعرفه های پزشکی گفت: بیشترین تماس‌های حاصل شده با سامانه "1690" در خصوص اطلاع از تعرفه‌های مصوب بوده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، دکتر محمد جهانگیری دبیرستاد کشوری نظارت بر تعرفه های پزشکی با بیان اینکه بیش از 90 درصد تماس‌های سامانه "1690" درخواست اطلاعات تعرفه ای بوده  اذعان داشت: 5 درصد شکایات تعرفه ای مربوط به قبل از پانزدهم آبانماه بوده که به‌طور فعال به آنها رسیدگی نخواهد شد و از روند قبلی برای بررسی آنها استفاده می‌شود.

وی به این نکته اشاره کرد که شکایات ثبت شده در این سامانه به علت عدم اطلاع بیماران از تعرفه‌های روند افزایشی داشته تصریح کرد: به جز دو مورد که به اثبات هم نرسیده، شکایت متقنی تا کنون در سامانه ثبت نشده، ولی تماس ها همچنان فعال است.

جهانگیری به طرح مشکلات جامعه پزشکی در این سامانه اشاره کرد و ادامه داد: اگر انحرافی در اجرای تعرفه ها چه از سوی خود مجریان (موسسات) ،بیمه ها و یا حتی اجحاف و موارد خاصی برای پرداخت حق الزحمه ها و مطالبات به حق خود پزشکان باشد ، می توانند با این سامانه به‌صورت تلفنی یا الکترونیکی مطرح کنند.

دبیرستاد کشوری نظارت برتعرفه های پزشکی با تاکید بر اینکه مطالبات مردم و جامعه پزشکی را همزمان ؛همسو و متوازن پیگیری می کنیم ،اظهارکرد: چنانچه کسی به ناحق و مغرضانه شکایتی را دراین سامانه مطرح کند و افترا به پزشک بزند، سازمان نظام پزشکی فعال عمل کرده و با پیگیری مورد از پزشک مربوطه دفاع نموده و در صورت لزوم طرح شکایت هم انجام خواهد شد.

جهانگیری با اشاره به اینکه با هرنوع خدشه زدن به جامعه پزشکی مبارزه می کنیم تصریح کرد:ممکن است در موارد خاصی انحراف وجود داشته باشد که خود جامعه پزشکی آن را مدیریت و کنترل کرده و سازمان نظام پزشکی نیزبه نمایندگی از جامعه پزشکی آن را پیگیری می کند؛اما دولتمردان هم باید اعتمادی را که عملا ازسوی جامعه پزشکی حاصل شده و همچنین رابطه بین بیمار و پزشک را تحکیم بخشند. 

به گفته وی تعرفه ها بهینه سازی شده و هیچ فرقی بین پزشک عمومی،کارشناس ،متخصص و فوق تخصص برای سازمان نظام پزشکی از حیث توجه به مطالبات برحق آنها وجود ندارد و همه گروهها با رعایت تعرفه های مصوب جامعه خدوم پزشکی را از این آزمون سربلند بیرون آوردند.

 وی در پایان گفت: همه پرونده های سامانه "1690" که مربوط به بعد از پانزدهم آبان ماه است  بررسی می شود، زیرا تا قبل آن اصلاح تعرفه ها انجام نشده بود .

انتهای خبر /
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.