پنجشنبه، 9 فروردین 1403

مدیر عامل سازمان انتقال خون: رتبه هشتم ایران در مصرف آلبومین/امیدواریم فراورده‌های خونی تعرفه گذاری شود

مدیر عامل سازمان انتقال خون:  رتبه هشتم ایران در مصرف آلبومین/امیدواریم فراورده‌های خونی تعرفه گذاری شود
مدیر عامل سازمان انتقال خون با بیان اینکه در میان کشورهایی که بیشترین مصرف آلبومین را دارند، گفت: در کشور ما خون به عنوان کالای رایگان است به همین دلیل بلای جان بیماران و سیستم درمانی است. امیدواریم در طرح تحول نظام سلامت اقداماتی انجام شود تا به زودی خون و فرآورده‌های آن تعرفه‌گذاری شود

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، علی اکبر پور فتح الله در سمینار مدیریت خون ه با اشاره به دوره اول انتقال خون با کشف گروه‌های خونی اظهار داشت: عصر دوم در زمان جنگ جهانی دوم و استفاده از بانک خون در ارتش آلمان آغاز شد. بانک های خون با هدف ذخیره سازی، نگهداری، در دسترس قرارد دادن خون و فرآورده های آن در همه بیمارستانها به وجود آمد و به این ترتیب ایمونوهماتولوژی ایجاد شد.

وی خاطرنشان کرد: شیوع بیماری های ایدز و هپاتیت در دهه 80 اتفاق افتاد که موجب توجه به اهدا کننده و افزایش استاندارد انتقال خون شد. امروز در ادامه مسیر کاهش مصرف خون، مدیریت بهینه آن و کاربرد موثرتر خون در بالین بیمار در همه دنیا در دستور کار سازمان های انتقال خون و بیمارستانها  قرار گرفته است.

پورفتح الله تصریح کرد: استفاده از خون خود بیمار در حین جراحی، قطع داروهای رقیق کننده خون مدتی قبل از عمل، موکول کردن جراحی به زمانی که کم خونی بیمار بهبود یافته باشد و مدیریت خونریزی بیمار در حین عمل جراحی، از راه هایی است که می تواند مصرف بی رویه خون را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه در میان کشورهایی که بیشترین مصرف آلبومین را دارند، ایران در رتبه هشتم است، گفت: در کشور ما خون به عنوان کالای رایگان است به همین دلیل بلای جان بیماران و سیستم درمانی است. امیدواریم در طرح تحول نظام سلامت اقداماتی انجام شود تا به زودی خون و فرآورده‌های آن تعرفه‌گذاری شود.

انتهای خبر/

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.