جمعه، 10 فروردین 1403

بیماری‌های قلبی - عروقی در وقوع سکته مغزی تأثیر مستقیم دارند

بیماری‌های قلبی - عروقی در وقوع سکته مغزی تأثیر مستقیم دارند
رئیس سازمان نظام پزشکی با هشدار نسبت به کنترل و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی ـ عروقی گفت: مطالعات نشان داده است این بیماری‌ها تأثیر مستقیمی بر وقوع سکته مغزی دارد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام پزشکی ،دکتر علیرضا زالی امروز در مراسم افتتاحیه کنگره بیماری‌های مغز و اعصاب مهمترین هدف این کنگره را تبادل اطلاعات و اندیشه میان متخصصان مغز و اعصاب دانست و گفت: حضور مهمانان خارجی در این کنگره به تبادل اطلاعات بسیار کمک می‌کند.

وی گفت: این کنگره بر روی سه محور اصلی بیماری‌های پارکینسون، MS و سکته مغزی می‌چرخد چرا که این بیماری‌ها نیازمند توجه بیشتری هستند.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور مهمترین بیماری از این میان را بیماری سکته مغزی عنوان کرد و گفت: درست است که طی سالهای اخیر درمان‌های خوبی در موضوع سکته مغزی انجام شده اما با توجه به پیچیدگی بافت مغز وقتی سکته مغزی اتفاق می‌افتد درمان آن بسیار سخت خواهد بود.

وی مهمترین استراتژی در مقابله با سکته مغزی را پیشگیری از وقوع آن دانست و گفت: از آنجایی که بیماری‌های قلبی و عروقی تأثیر مثبتی روی سکته مغزی دارد می‌توان با اصلاح الگوی زندگی رفع استرس‌های محیطی و مشکلات تغذیه‌ای همزمان هم شانس ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهیم و هم خطر وقوع سکته مغزی را.

دکتر زالی بحث فشار خون و دیابت را دو عامل مهم در بروز سکته مغزی عنوان کرد و تأکید کرد: مشکل بزرگ ایرانیان این است که خودشان از بیماری دیابت و فشار خون اطلاع ندارند و زمانی متوجه این بیماری می‌شوند که کار از کار گذشته است.

وی تأکید کرد: اگر دیابت و فشار خون در زمان ابتدایی ابتلا به آنها مشخص شود می‌توان از بسیاری از آسیب‌های محیطی آنها جلوگیری کرد.

به گفته وی نبود معاینات ادواری سبب شده است تا بسیاری از ایرانیان از ابتلاء خود به بیماری دیابت یا فشار خون مطلع نباشند.

 

انتهای پیام/

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.