جمعه، 31 فروردین 1403

ضرورت توجه به اخلاق و پیشگیری از تنزل اخلاقی در جامعه پزشکی

ضرورت توجه به اخلاق و پیشگیری از تنزل اخلاقی در جامعه پزشکی
وزیر بهداشت با اشاره به این که همه افراد در معرض آسیب بویژه تنزل در حوزه اخلاقی قرار دارند گفت : برخی افراد به اشتباه لباس پزشکان را به تن کرده اند که باید توجهات لازم به این مسائل انجام شود.

به گزارش خبرنگار نظام پزشکی ، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در مراسم تکریم رئیس کل سابق و معارفه رئیس کل جدید سازمان نظام پزشکی بیان کرد :  طی چهار دهه گذشته اکثر ما فداکاری‌های مردم ایران را دیده‌ایم و زمانی که مردم به ما نیاز دارند باید در اجابت درخواست‌هایشان درست عمل کنیم و این مسئله باید هرچه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با اشاره به این که همه افراد  در معرض آسیب به ویژه در حوزه تنزل اخلاقی قرار دارند افزود : این موضوع نه تنها  در میان مردم بلکه بیشتر ممکن است  در میان نخبگان بروز یابد.

وی با تاکید بر ضرورت توجهات لازم جهت پیشگیری از چنین مسائلی ؛ ادامه داد : وظیفه سازمان نظام پزشکی توجه به اخلاق پزشکی است و در واقع حرمت امامزاده را باید متولی نگه ‌دارد.

 

هاشمی با اشاره به اینکه کسر اخلاق نفوذ پذیر است، گفت: برخی افراد ممکن است لباس ما پزشکان را اشتباه به تن کرده باشند که سازمان نظام پزشکی  باید با قدرت مسائل را پیگیری کرده و در این حوزه ورود یابد.

 

وزیر بهداشت تصریح کرد : جامعه پزشکی جزء محبوب‌ترین‌ گروهها در بین مردم است  و مردم ایران نیز هنگامی که تشخیص می‌دهند کسی از جان آنها مراقبت کرده سر از پا نمی‌شناسند و ما از این بابت خدا را شکر می‌کنیم که شغلمان پزشکی است.

انتهای پیام / ر

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.