پنجشنبه، 9 فروردین 1403

رئیس انجمن ارتوپدی ایران: نیازمند تحول در آموزش پزشکی هستیم

رئیس انجمن ارتوپدی ایران: نیازمند تحول در آموزش پزشکی هستیم
تحول در آموزش پزشکی نیاز به هیچ بار مالی اضافی بیشتر از آنچه که تا کنون داشته ندارد و انگیزه های موجود در این طرح می تواند باعث تحولات مثبتی در جهت به ثمر رسیدن خود طرح تحول باشد.

دکتر غلامعلی عکاشه رئیس انجمن ارتوپدی ایران درگفت و گو با خبرنگار سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه جلسه ای با معاون آموزشی وزارت بهداشت داشتیم که مساله تحول در آموزش پزشکی به عنوان گام چهارم مطرح شد اذعان داشت : بواقع به تحول در حوزه آموزش پزشکی  نیازمندیم و انگیزه های موجود در این طرح می تواند باعث تحولات مثبتی در جهت به ثمر رسیدن خود طرح تحول باشد.

وی با تاکید به بازنگری در این حوزه افزود: چنانچه  فردی  بعد از چند سال تحصیل به دلایلی منصرف شد باید مدرکی در همان حد همانند آنچه در آمریکا و کانادا و انگلیس است به وی اعطا شود.

وی ادامه داد : در واقع با داشتن دوره عمومی بازنگری فرد بتواند رشته های پزشکی و رشته های مرتبط با آن را خوانده و یا به حدی که رسید متوقف کند .

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی با این طرح موافقم و  در پیشبرد  آن تلاش خواهم کرد که با یک بازنگری درست به آموزش کلینیکی و بروز، علایق  افراد در نظر گرفته شده و  همه آموزشها مرتبط با رشته انتخابی آن ها باشد.

**آسیب به نظام سلامت با عدم تجمیع بیمه ها

عکاشه با اشاره به تعدد بیمه ها به علت درآمد بالای آنها اذعان داشت : تغییر کدها توسط بیمه ها و دیرکرد پرداختها از جمله معضلاتی است که با آن دست به گریبان هستیم بنابراین باید بیمه ا ی کارا؛  منتخب و یک دست با سیستم پزشکان همراه با نظارت سیاستگذاران داشته با شیم .

وی با اشاره به تجمیع بیمه ها در یک یا حداکثر دو بیمه خاطرنشان کرد :با ا نجام این مهم تحت نظارت عمومی و حضور نمایندگان جامعه پزشکی در آن رضایتمندی مردم و پزشکان حاصل خواهد شد در غیر اینصورت تعدد بیمه ها آسیب رسان به نظام سلامت است.

 

به گفته وی تجمیع بیمه ها از نظر مالی به نفع همه آحاد جامعه است و ارتباط مالی بین پزشک و بیمار با استاندارهای جهانی تعیین قیمت از بین می رود و دیگر پزشکان با دیدن برگ بیمه نگران نشده چون می دانند مطالباتشان به موقع پرداخت می شود

 

انتهای پیام / ر

(استفاده از اخبار با ذکر منبع بلامانع است)

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.