شنبه، 1 اردیبهشت 1403

سلامت معنوی قلب نظام سلامت کشور

سلامت معنوی قلب نظام سلامت کشور
​ مدیرکل دفتر سلامت جمعیت ، خانواده و مدارس طی نامه ای خطاب به ریاست کل سازمان نظام پزشکی به بعد تاثیر گذار سلامت معنوی به عنوان قلب نظام سلامت کشور و اهمیت نهادینه نمودن آن جهت ارتقاء کیفیت خدمات و پیشگیری از آسیب های حاصل از مغفول ماندن این بعد ویژه تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازما ن نظام پزشکی دکتر محمد اسماعیل مطلق مدیر کل دفتر سلامت جمعیت ، خانواده و مدارس وزارت بهداشت در نامه ای خطاب به دکتر زالی ریاست کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که اداره سلامت معنوی این دفتر از نظرات ، انتقادات و پیشنهادات اساتید ،کارشناسان ، صاحبنظرات و علاقه مندان این حیطه استقبال می کند به بعد بسیار تاثیر گذار سلامت معنوی به عنوان قلب نظام سلامت کشور واهمیت نهادینه نمودن آن جهت ارتقاء کیفیت خدمات و پیشگیری از آسیب های حاصل از مغفول ماندن این بعد ویژه تاکید کرد.

در بخشی از ماهنامه سلامت معنوی دفتر سلامت جمعیت ، خانواده و مدارس وزارت بهداشت آمده است : بشر همچنان که به غذای جسم نیاز دارد ، بیش از آن به غذای روح نیازمند است و برای جسمی ارزش قائل می شویم که روح و روانش زنده بوده و به کمالات راه پیدا کرده باشد.

اساسا آموزه های دینی برای رساندن روح و روان آدمی به کمالات معنوی است و در این میان دعا بهترین وسیله برای زنده نگه داشتن روح و رساندن بشر به آن چیزی است که خالق از او خواسته است .

با سلامت معنوی ، زنگار روح برگرفته و به عالم بالا پر می کشد و با اکسیر دعا ، مس وجود به زرِ عبودیت پیونده خورده و خدایی می شود .

سلامت معنوی وضعیتی هدفمند و معنادار از حیات انسانی است که حاصل ایمان و اعتقاد و ارتباط فرد به قدرت و کمال لایتناهی الهی و زندگی ابدی پس از مرگ است .

سلامت معنوی منجر به ایجاد نشاط ، امید ، رضایتمندی ، اطمینان قلبی ، آرامش و داشتن قلب سلیم در فرد و رستگاری در دنیا و آخرت شده و ارتباط پویایی مبتنی بر مکارم اخلاق ، عشق و محبت با خود ، دیگران و جهان پیرامون ایجاد می کند .

 

گفتنی است که فایلهای این ماهنامه سلامت معنوی در آدرس http://health.behdasht.gov.ir  و telegram.me/spiritualhealth نیز قابل دسترس است.

انتهای پیام                          

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.