جمعه، 10 فروردین 1403

جلسه کارگروه مشترک وزارت بهداشت و نظام پزشکی برگزار شد

ششمین جلسه کار گروه مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نظام پزشکی در محل این سازمان و با حضور رئیس محترم شورای عالی و سرپرست سازمان نظام پزشکی و معاونین محترم طرفین برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در این جلسه ضمن پیگیری مصوبات جلسات قبل موارد زیر مورد توافق و تفاهم قرار گرفت.

1- شیوه‌نامه اجرائی ماده واحده قانون چگونگی تعیین وظایف و صلاحیت شاغلان حرف پزشکی و وابسته مصوب 1376 مجلس شورای اسلامی که در جلسات قبل تهیه و کارشناسی آن در وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی صورت پذیرفته بود به تأیید نهایی رسید و مقرر گردید طی مکاتبه رسمی جهت استحضار  سرپرست محترم وزارت بهداشت ارسال گردد.

2- پیش‌نویس شیوه‌نامه شورای معین کمیسیون ملی تعیین صلاحیت شاغلان حرف پزشکی و وابسته که با کار کارشناسی مشترک تهیه گردیده بود مطرح و اصلاحات لازم صورت پذیرفت و مقرر گردید این شورا با ترکیب جامع متشکل از 25 عضو با همکاری وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی و انجمن‌های علمی در سازمان نظام پزشکی فعال و امور ارجاعی از کمیسیون ملی و نیز کمیسیون مربوطه شورای عالی نظام پزشکی را در دستور کار قرار داده و ضمن کارشناسی لازم با تدوین مستندات کافی جهت تصویب به کمیسیون ملی ارائه نماید.

3- با عنایت به تأکید سرپرست محترم وزارت بهداشت در حکم ابقاء معاون محترم درمان مبنی بر استفاده مستمر و مؤثر از ظرفیت‌های انجمن‌های علمی و سازمان نظام پزشکی در امور مختلف ضمن اعلام آمادگی سازمان نظام پزشکی و مجمع انجمن‌های علمی بر این همکاری مقرر گردید در راستای اجرائی سازی امور محوله به خصوص پیاده‌سازی کتاب ارزش نسبی- نظام ارجاع و پزشک خانواده و تعیین minimal Package با محوریت معاونت درمان و همکاری سازمان و مجمع انجمن های علمی اقدامات لازم صورت پذیرفته و در جلسات آتی ارائه گردد.

4-در راستای تأثیرات اجتماعی خدمات سلامت در جامعه و به منظور ارتقاء سرمایه اجتماعی مقرر گردید طی یک برنامه جامع و با نقشه راه مشخص این مهم مورد عنایت مسئولان قرار گیرد تا بتوان ضمن پیشگیری از چالش‌های ناخواسته ارائه خدمت مؤثر سلامت به مردم عزیز برای ارتباط مناسب و مؤثر با نهادهای اجتماعی و مردم و رسانه ها تدبیر لازم صورت پذیرد، به همین منظور با همکاری وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی طرح  جامع پیشنهادی با مشارکت اساتید تهیه و ارائه گردد.

5-مقرر گردید تا جلسه‌ای برای بازنگری و اصلاح هزینه‌های هتلینگ در معاونت درمان با همکاری سازمان نظام پزشکی و بخش خصوص در اولین فرصت برگزار گردد.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.