پنجشنبه، 9 فروردین 1403

بیمه های پایه k خدمات درمانی را افزایش دهند

بیمه های پایه k خدمات درمانی را افزایش دهند
بیمارستان های درجه دو خصوصی با بیمه های پایه های قرارداد بسته اند لذا باید k خدمات درمانی را افزایش داده تا کیفیت خدمات رسانی متفاوت باشد .

دکتر محمدرضا میر، رئیس بخش جراحی انستیتو کانسر بیمارستان امام‌خمینی در گفتگو با خبرنگار سازمان نظام پزشکی  با اشاره به اینکه در بیمارستان های دولتی چند گروه از پزشکان مشغول به کار هستند اظهار داشت : برخی از آنها تمام وقت با حق مطب هستند که علاوه بر درمان بیماران به کار آموزش و تربیت نیروی متخصص می پردازند و با حقوق دولتی تا 12 شب سخت کار می کنند .

وی با اشاره به اینکه وقتی پزشک در دانشگاه مقبول واقع شود در جامعه زودتر به شهرت رسیده و تعداد مریض بیشتری را ویزیت می کند افزود : گروه دیگری از پزشکان تمام وقت جغرافیایی بدون اجازه مطب هستند و گروهی هم به مطب رفته و هم در بیمارستان فعالیت می کنند که با قوانین دانشگاه های علوم پزشکی مطابقت ندارد .

وی تصریح کرد : حقوق دریافتی برای یک استاد تمام از دانشگاه علوم پزشکی مبلغی حدود هفت میلیون و 400 هزار تومان است که با توجه به حجم کاری او از جمله اینکه دو روز در هفته باید اتاق عمل باشد و در طی هفته علاوه بر آموزش رزیدنت ها 50 مریض را ویزیت کند ارزش چندانی ندارد و کارانه او نیز ماهی یک میلیون تومان در نظر گرفته شده است که تنها می توان گفت عشق به طبابت و آموزش نیروی متخصص این گروه از اساتید را به ادامه فعالیت سوق می دهد .

وی در خصوص معوقات گروهی از پزشکان که مطب نداشته و در بیمارستان های دولتی کشیک هستند گفت :گروهی که مطب ندارند و ماهی 10 شب کشیک می دهند نزدیک به نه ماه است که حقوق دریافت نکرده اند و تمام وقت جغرافیایی هستند و این در حالی است که اگر طرح تحول به درستی اجرا شده و پرداختها به موقع و بدون کسری باشد در درجه اول به نفع مردم و سپس به نفع جامعه پزشکی خواهد بود .

این متخصص جراحی عمومی با اشاره به گلایه برخی از پزشکان شاغل در بیمارستان های خصوصی مبنی بر کاهش بار مراجعات به این بیمارستان ها اذعان داشت : چنان چه بیمه های تکمیلی مطالبات پزشکان را به موقع پرداخت کرده و تعرفه های مصوب رعایت شود پزشکان شاغل در بخش خصوصی نیز مشکلی نخواهند داشت .

رئیس بخش جراحی انستیتو کانسر بیمارستان امام خمینی با تاکید بر اینکه باید k  خدمات درمانی توسط بیمه های پایه ای که با بیمارستان های خصوصی درجه دو قرار داد بسته اند افزایش یابد خاطرنشان کرد : در واقع مردم باید با حمایت سازمان های بیمه گر امور درمانی خود را انجام دهند و هر جا لازم باشد برای بهره مندی از خدمات درمانی بدون هیچ دغدغه ای به بخش خصوصی مراجعه کنند.

 وی یکی از راهکارهای افزایش سطح آموزش دانشجویان پزشکی را تقویت صنعت بیمه جهت حمایت از مراجعان به  بخش خصوصی عنوان کرد و بیان داشت :  اساتیدی که در بیمارستان های دولتی به کار آموزش رزیدنت ها و تربیت نیروی متخصص می پردازند علاوه براین کار باید در مدت زمان مثلا چهار ساعت نزدیک به سی بیمار را ویزیت کنند بنابراین طبیعی است که کیفیت آموزش افت داشته باشد .

میر بیان داشت  : چنان چه بیمار توان ورود به بخش خصوصی حتی بیمارستان های درجه دو و سه را داشته باشد و k خدمات درمانی نیز افزایش یابد هم پزشکان شاغل در این بخش بیکار نمانده و با تعداد قابل توجهی مریض در روز مواجه هستند و هم اساتید فعال در بخش دولتی با فراغ بال بیشتری به امر آموزش و تربیت نیروی متخصص می پردازند.

 

انتهای پیام / ر

 (استفاده از اخبار با ذکر منبع بلامانع است )

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.