جمعه، 10 فروردین 1403

قیمت تمام شده خدمات ملاک ارزش گذاری خدمات پزشکی

رئیس سازمان نظام پزشکی شهر کرد در نامه ای خطاب به معاون اول رئیس جمهور خواستار تعیین قیمت تمام شده خدمات به عنوان ملاک ارزش گذاری تعرف های پزشکی شد.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در متن این نامه آمده است :

 

جناب آقای دکتر جهانگیری

معاون اول محترم رئیس جمهور

با سلام و احترام ، همانطور که مستحضرید ، با پیروزی دولت اعتدال ، جامعه رنگ امید به خود گرفت و فرهیختگان جامعه پزشکی به استقبال پایان دوره عوام فریبی رفتند ، بدان امید که پس از بیش از دو دهه ، نگاه ابزاری به تعرفه خدمات پزشکی ، در دوران جدید بازگشت به قانون و تعیین قیمت تمام شده ملاک ارزش گذاری خدمات این قشر خادم ملت گردد و پس  از چند سال ، سیاست "کاشتن بذر بی اعتمادی بین پزشک و بیمار " با سیاست "عدالت و امید " طبق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تعویض شود . شوربختانه ، تصمیم اخیر هیات محترم دولت در تصویب " افزایش میانگین ده درصدی تعرفه خدمات پزشکی " بدون توجه به قیمت تمام شده خدمات مذکور و در اختیارگذاشتن تعیین مقدار آن به شورای عالی خدمات درمانی ، همانند نواختن سرنا از سرگشاد است ، که صحن شورا را به میدان مبارزه گلادیاتورها ولابی گری های متعدد دچار می سازد که عوارض آن سالهاست مردم ایران و خادمان پزشک آن ها را آزرده است .

جناب آقای دکتر جهانگیری ، با توجه به درایتی که در جنابعالی است ، انتظار می رود ، با تجدید نظر در تصمیم فوق و بازگشت به قانون ، از کاشتن بذر انحراف و تخطی از تعرفه ای که قابل دفاع نیست و بهانه لازم را به فرصت طلبان برای اعمال غیر قابل قبول در تعرف فراهم می آورد و به پدیده های شوم زیرمیزی و ... امکان حیات مجدد دهد ، مانع شوید.

فراموش نکنیم "قرار نیست چراغ را مجدد اختراع کنیم"

 

دکتر محمود جاوید

رئیس سازمان نظام پزشکی شهر کرد

و شورای هماهنگی استان چهار محال و بختیاری

 

رونوشت : رئیس کل محترم سازمان نظام پزشکی جمهوری ا سلامی ایران جناب آقای دکتر زالی

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.