جمعه، 10 فروردین 1403

وظیفه اصلی نظام پزشکی، در نظر گرفتن مسائل رفاهی جامعه پزشکی است

وظیفه اصلی نظام پزشکی، در نظر گرفتن مسائل رفاهی جامعه پزشکی است
رئیس هیات مدیره نظام پزشکی رشت با تاکید بر اینکه وظیفه اصلی نظام پزشکی در نظر گرفتن مسائل رفاهی جامعه پزشکی است، گفت: متاسفانه برای کل استان ها کار خاصی در جهت رفاه حال جامعه پزشکی صورت نگرفته و معاونت رفاهی روال معمول خود را طبق قانون طی می کند.

دکتر انوش برزیگر رئیس هیات مدیره نظام پزشکی رشت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نظام پزشکی، با بیان اینکه هدف اصلی نظام پزشکی، دفاع از حقوق بیماران و جامعه پزشکی است، گفت: نظام پزشکی در واقع کاتالیزوری بین جامعه پزشکی و مردم محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: قرون بسیاری است که گروه پزشکی در کنار حاکمیت و روحانیون به عنوان یکی از پایه های اصلی جامعه فعالیت کرده و اگر یکی از این پایه ها بلغزد، سه پایه دچار مشکل خواهد شد.

برزیگر با اشاره به اینکه ضمن حفظ ارزش های جامعه پزشکی، مردم باید به این جامعه احترام بگذارند، افزود: از بین بردن حرمت جامعه پزشکی به ضرر کل جامعه و مردم خواهد بود.

به گفته وی  معاونت رفاهی امکانات بسیاری را چون تهیه مسکن، تشویق پزشکان برای تحقیقات علمی و غیره  را باید در برنامه های خود گنجانده و امکانات مناسبی را برای رفاه حال پزشکان در نظر گیرد نه اینکه تنها به صدور پروانه، بررسی شکایت از جامعه پزشکی و .. اکتفا کند.

 

*اقدامات معاونت آموزشی در شهرستان ها کم رنگ است

رئیس هیات مدیره نظام پزشکی رشت با ابراز تاسف از اینکه اقدامات معاونت  آموزشی نظام پزشکی در شهرستانها بسیار کم رنگ است، افزود:  البته این معاونت در مرکز فعالیت بسیار خوبی دارد و در شهرستان ها نیز می تواند نماینده ای از هر استان را در حوزه معاونت خود مانند وزارت بهداشت برای برنامه ریزی بازآموزی ها، کنگره ها و غیره داشته باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه تاکنون شاهد برگزاری برنامه ای از طرف معاونت آموزشی در شهرستانها نبودیم و این مهم بیشتر توسط دانشگاههای علوم پزشکی شهرستان ها انجام می شود این در حالی است که نظام پزشکی باید بهتر از دانشگاه ها کارایی داشته باشد.

برزیگر با گلایه از اینکه 90 درصد همکاران تنها برای صدور پروانه مبلغی را به نظام پزشکی پرداخت می کنند، ابراز داشت: به ندرت اتفاق می افتد که پزشکی سالیانه به نظام پزشکی شهر خود مراجعه کرده و حق عضویت خود را پرداخت کند. برای این منظور در شورای عالی نظام پزشکی به دنبال روشی برای پرداخت به موقع حق عضویت و غیره از سوی جامعه پزشکی هستیم.

وی در پایان اظهار داشت: خوشبختانه این مشکلات در استان گیلان به علت رابطه خوبی که میان همکاران و نظام پزشکی استان و شهرستان وجود دارد، وجود ندارد و مبالغ دریافتی نیز می تواند در بسیاری از شهرستان های فاقد ساختمان نظام پزشکی، سرمایه گذاری شود تا همکاران محل مناسبی را برای ارتباط با صنف خود داشته باشند.

انتهای پیام/ع

(استفاده از اخبار با ذکرمنبع الزامی است)  

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.