جمعه، 31 فروردین 1403

افزایش ناچیز تعرفه ها تعطیلی موسسات گروههای پروانه دار را بدنبال دارد

 

رییس کمیسیون نظارت و ارزشیابی سازمان نظام پزشکی کشور گفت :با  افزایش 10درصدی  تعرفه ها  بزودی  دفاتر کار ،کلینیک ها و موسسات همکاران پروانه دار تعطیل و پلمپ خواهد شد  .

 

فرجود شکوهی رییس کمیسیون نظارت و ارزشیابی سازمان نظام پزشکی کشور در گفت و گو با خبرنگار نظام پزشکی  با اشاره به این که نگران ادامه فعالیت همکاران جوان خود بخصوص در گروههای پروانه دار هستیم  ، بیان داشت : این گروهها درشروع کار حتی قادر به جمع درآمدها و هزینه هایشان نیستند ،آن هم با سرمایه هنگفتی که باید برای تجهیز یک کلینیک بگذارند یا اقساط وام های بانکی شان را به موقع بپردازند.

وی به  افزایش مالیاتی که سال به سال باید پرداخت شود اشاره کرد و افزود : بعنوان نماینده 9 گروه پروانه دار درسازمان نظام پزشکی باید بگویم که طبعا این گروههای 9 گانه در تعرفه ها کمتر دیده می شوند .

وی با تاکید بر این مطلب که مسوولان باید به داد گروه های کم درآمد پزشکی بویژه گروه های پروانه دار برسند تصریح کرد : برای تعیین تعرفه های گروههای  پزشکی چه کسانی باید حضور و نقش مستقیم و اصلی را داشته باشند مگر نباید دولت فقط ناظرکمی وکیفی امربوده ونمایندگان حرفه های پزشکی درسازمان نظام پزشکی که منتخب قشرفرهیخته جامعه پزشکی هستند نظرات کارشناسانه خود را برای تعیین تعرفه ها اعلام کنند.

شکوهی با اعلام این مطلب که در طول سال در جلسات مختلف کمیسیون تعرفه وقت گذاشته شد  و به کمک خبرگان و کارشناسان زبده برای تعیین تعرفه کار کارشناسی انجام و تمام نکات مورد ارزیابی قرار گرفت اذعان داشت :چگونه است که تمامی این کارشناسی ها ، وقت و عمر و هزینه ها به یکباره نادیده گرفته می شود و اعداد دیگری در دولت مصوب می شود .ا

 عضو شورای عالی نظام پزشکی با ابراز تاسف از این که نظرات کارشناسی جامعه پزشکی در تعیین تعرفه ها لحاظ نشده است بیان داشت : با وجود این نوع تصمیم گیری چرا از سازمان نظام پزشکی نطر خواهی می شود ؟

وی افزود :شاید گروههای پروانه دار از مظلوم ترین گروههای پزشکی باشند که صدایشان کمتر شنیده شده است  و در سال جدید که آب و برق و گاز و موارد مصرفی مطب ها ، بیمه منشی ها ، مالیات ، حق مسولیت فنی ، طرح ترافیک و غیره افزایش داشته ؛حال با این افزایش ناچیز چگونه می توان به ارایه خدمات مناسب پرداخت و معشیت خانواده خود را هم تامین کرد.

شکوهی با بیان این که ماهها است که بیمه ها مطالبات جامعه پزشکی را پرداخت نکرده اند گفت :از دولتمردان و مسوولان رسانه ها خواهشمندیم همه همکاران گروه های مختلف پزشکی را با یک تعداد بسیار معدود که درآمدهای نجومی دارند و اصلا  بود و نبود بیمه ها برایشان فرقی نداردمقایسه نکنند.

وی با اشاره به این که همکاران ما با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته اند و مشکلات معیشتی عدیده ای برای آن ها و خانواده هایشان ایجاد شده است  یاد آور شد :امیدواریم دولت تدبیر و امید با اتخاذ راهکارهای راهبردی و همه جانبه نگر ; تدبیری مناسب بخرج دهد تا جامعه پزشکی امیدوارانه پیگیر معضلات حوزه سلامت باشد.

انتهای پیام / ر

(استفاده از اخبار با ذکر منبع بلامانع است )

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.