پنجشنبه، 9 فروردین 1403

درخشش جامعه پزشکی در مباحث قرآنی

درخشش جامعه پزشکی در مباحث قرآنی



وزیر بهداشت گفت: جامعه پزشکی در همه عرصه ها از جمله مباحث قرآنی خوش درخشیده است.

به گزارش خبرنگار سازمان نظام پزشکی قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در محفل انس با قرآن کریم  که با حضور قاریان ممتاز و بین المللی جامعه پزشکی کشور در سالن همایش های صدا و سیما به همت اداره فرهنگی هنری معاونت رفاهی و اجتماعی سازمان نظام پزشکی برگزار شد،با اشاره به این که پزشکان ارزشمندی در عرصه های قرآنی داریم که مایه افتخار این مرز و بوم هستند، گفت: این پزشکان نه تنها در صوت قرآن بلکه در عمل به آن نمونه هستند و مرحوم دکتر عباس شفیعی یکی از نمونه های بارز این عرصه است.

وی با اشاره به این که زندگی مرحوم دکتر شفیعی یک قرآن کامل بود، افزود: وی دانشکده داروسازی رادر قالب نوین به سمتی رهنمون کرد که اکنون بسیاری از داروها را در داخل کشور تولید می کنیم که این امر به همت او در جامعه پزشکی کشور رخ داده است.

وزیر بهداشت باتاکید بر این که دکتر شفیعی یکی از شخصیت های برجسته در عرصه داروسازی بود، تصریح کرد: بسیاری از پزشکان این  مرز و بوم به شکل گمنام و بسیار خالص و صادقانه از تمام حیثیت و آبروی خود مایه گذاشته و رفتار قرآنی را در گفتار و عمل خود نشان داده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که در نهضت جهانی شدن اسلام شاید بسیاری از امور آن طور که پیامبر اسلام علاقه مند بود پیش نمی رفت، اذعان داشت : امید است که همه زندگی ما در پرتو انوار قرآن باشد و برکت و عظمت این ماه مبارک نیز به خاطر نزول قرآن کریم است.

هاشمی با ابراز امیدواری از این که بتوانیم با بهره گیری از برکات قرآن کریم کشوری داشته باشیم که اسلام در آن سرافراز باشد، اظهار داشت: کشور زمانی اسلامی است که اخلاق بر آن حاکم باشد و اساس نهضت اسلامی و انقلابی امام راحل نیز بر اساس اخلاق بود .

وی در خاتمه یادآور شد: دروغ، تهمت، غیبت و قدرت طلبی از جمله دردهایی است که دنیای امروز با آن مواجه است و اگر این پدیده ها در کشور ما نیز حاکم باشد بدان معنا است که از اخلاق اسلامی و قرآنی فاصله گرفته ایم.

لازم به ذکر است که در پایان این مراسم از چهره های برگزیده و قاریان ممتاز جامعه پزشکی در سال 95 با اهداء لوح های تقدیر تشکر و قدردانی شد.

انتهای پیام/ ر

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.