جمعه، 10 فروردین 1403

در جلسه هیات دولت ،تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی سال 96 اعلام شد

در جلسه هیات دولت ،تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی سال 96 اعلام شد
هیات وزیران در جلسه عصر یکشنبه خود به ریاست رییس جمهور، تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در سال ۱۳۹۶ را پنج درصد افزایش داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ؛ هیات وزیران در جلسه عصر یکشنبه خود به ریاست رییس جمهور، تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در سال ۱۳۹۶ را پنج درصد افزایش داد.

همچنین هیات دولت، میزان فرانشیز پرداختی را برای بیماران بستری و بستری موقت شهری در مراکز دولتی ۱۰ درصد و برای بیماران بستری و بستری موقت روستایی و ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و عشایر در مراکز دولتی با رعایت نظام ارجاع ۵ درصد تعیین کرد.

علاوه بر این تعرفه برخی از خدمات شامل بیهوشی و درد، سونوگرافی، آنژیوگرافی عروق کرونر، اکوکاردیوگرافی غیرمادرزادی، آنژیوپلاستی عروق کرونر و شیمی درمانی کاهش یافت.

هیات دولت همچنین سرانه پزشک خانواده و مراقب سلامت (ماما/ پرستار) در سال ۱۳۹۶ نسبت به سال ۱۳۹۴ را به ازای هر نفر در ماه در مناطق شهری برای پزشکان دو نوبت کاری (دو شیفت) با (۱۰) درصد افزایش، معادل (۴۶۲۰۰) ریال و برای پزشکان تک نوبت کاری (تک شیفت) با (۵) درصد افزایش معادل (۳۹۴۰۰) ریال تعیین کرد.

داروهای بیماری­ های روماتیسمی تحت پوشش بیمه پایه قرار می­ گیرد

هیات وزیران به دنبال تصمیمات شصت و چهارمین جلسه شورای عالی بیمه خدمات درمانی کشور مصوب کرد داروهای بیولوژیک در درمان بیماری­های روماتیسمی بر اساس «قیمت­گذاری مرجع دوره تام درمان» تحت پوشش بیمه پایه قرار گیرد.

دولت همچنین سازمان بیمه سلامت ایران را مکلف کرد نسبت به پوشش و ارایه خدمات بیمه­ای رایگان برای افرادی که در وضعیت فعلی تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی قرار دارند و نیز افرادی که تحت پوشش این کمیته نیستند با تشخیص کمیته و سازمان مذکور و صدور معرفی­نامه برای سازمان بیمه سلامت اقدام نماید.

هیات وزیران همچنین سهم مشارکت سایر افراد را بر اساس آزمون وسع و بصورت تعیین سهم حق بیمه از ۱۵ درصد تا صددرصد سرانه حق بیمه خدمات درمانی مصوب هر سال تعیین کرد.

انتهای پیام / ر

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.