جمعه، 10 فروردین 1403

در آخرين جلسه شوراي عالي سازمان نظام پزشكي مطرح شد: عدم پرداخت تورم از جيب پزشكان با رشد مناسب تعرفه ها/ كاهش پرداخت از جيب مردم، مهمترين دغدغه جامعه پزشكي

در آخرين جلسه شوراي عالي سازمان نظام پزشكي مطرح شد: عدم پرداخت تورم از جيب پزشكان با رشد مناسب تعرفه ها/ كاهش پرداخت از جيب مردم، مهمترين دغدغه جامعه پزشكي
رئيس كميسيون تعرفه و بيمه سازمان نظام پزشكي با بيان اينكه دغدغه جامعه پزشكي كاهش پرداخت از جيب مردم است، گفت: اولين اصلي كه امروز تصويب شد و كميسيون تعرفه نيز به آن تاكيد داشت، نزديك كردن قيمت هاي بخش دولتي به قيمت واقعي بود.

دكتر حسين بابايي كه در حاشيه آخرين جلسه شوراي عالي سازمان نظام پزشكي در سال 93 سخن مي گفت، در گفتگو با خبرنگار سازمان نظام پزشكي، ابراز داشت: از آن جايي كه بيمه ها پوشش كافي خدمات را نمي دهند و همچنين با تورم موجود در كشور، تصميم بر آن شد كه مانند سال 93، كه افزايش قيمت ها در بخش دولتي در حوزه هاي هتلينگ و K‌ را شاهد بوديم، در سال آينده نيز بتوانيم درصدي رشد را در بخش دولتي بدون افزايش پرداخت از جيب مردم داشته باشيم.   

وي خاطرنشان كرد: اميد است بتوانيم رشد تعرفه ها را به صورت مناسب داشته و جامعه پزشكي مجبور به پرداخت هزينه هاي تورم از جيب خود چون سال هاي گذشته نشوند. بنابراين ميانگين رشد را در بخش هاي هتلينگ و K با حدود 10 و در حوزه ويزيت هاي سرپايي حدود 15 تا 25 درصد پيش بيني كرديم.  

عضو شوراي عالي سازمان نظام پزشكي با اشاره به آخرين جلسه شوراي عالي با توضيح اينكه در اين جلسه به قوانين روي زمين مانده از سال 84 در زمينه قيمت تمام شده وارزش واقعي خدمات پزشكي كه در سال هاي گذشته مغفول مانده بود، پرداخته شد، اظهار داشت: متاسفانه در پايان هر سال محاسباتي بر اساس تعرفه هاي سال گذشته و نرخ تورم اعلام شده از طرف بانك مركزي انجام داده و سهمي از آن را جزو رشد با 4 يا 5 ماه تاخير اعلام مي كردند.

وي يادآور شد: در اين راستا، امسال بر قانون  (بند "ك" اختيارات سازما نظام پزشكي)، تاكيد واصرار به مشخص كردن ارزش نسبي خدمات كرديم كه با ياري وزارت بهداشت اين كار در حوزه هاي تشخيصي و درماني سال 93 انجام و كتاب ارزش نسبي خدمات از 15 آبان سال 93 اجرايي و ابلاغ شد.

بابايي ادامه داد: در آخرين جلسه شوراي عالي رشد نسبي را در حوزه هاي خدمات سرپايي در بخش خصوصي مصوب و براي بخش دولتي پيشنهاد داديم.  پيشنهادات ما بر اساس مباني كارشناسي توسط رياست كل سازمان براي شوراي عالي بيمه سلامت خواهد رفت و وظيفه ذاتي اين شورا است كه هر سال پيش از اتمام سال به تعيين ارزش واقعي خدمات در شوراي عالي بيمه سلامت مبادرت ورزد.

وي با گلايه از اينكه اين كار هر سال با تاخير صورت مي گرفت، خاطرنشان كرد: در جلسه امروز در حوزه هاي مختلف اعم از ويزيت سرپايي، هتلينگ و ضرايب K در بخش دولتي قوانين مصوب را پيشنهاد داده و در بخش خصوصي هم مصوبه اي براي اجرا به رياست كل سازمان نظام پزشكي  ارسال شد و اميد است براي اوايل هفته بعد به عنوان پيشنهاد كل سازمان، در شوراي عالي بيمه مطرح شود.

رئيس كميسيون تعرفه و بيمه سازمان نظام پزشكي اظهار داشت: در خصوص مبحث سلامت پيشنهاد مي كنم افراد كارشناس در عرصه هاي سلامت وارد شده و نظرات كارشناسي خود را عنوان كنند و همچنين از جامعه پزشكي انتظار مي رود كه نقائص قانون بيمه همگاني را مطرح و اگر اشكالي در مورد كتاب ارزش نسبي وجود دارد را بيان كنند تا  در بازنگري هاي تعرفه ها در سال هاي آتي مدنظر قرار گيرد و اشكالات آن مرتفع و به اين ترتيب هم جامعه پزشكي و هم مردم از آن منتفع شوند.    

انتهاي پيام/ع

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.