شنبه، 1 اردیبهشت 1403

تفاوت 5 برابری کارانه پرستاران در بیمارستان‌ها / مجلس وارد عمل می‌شود

تفاوت 5 برابری کارانه پرستاران در بیمارستان‌ها / مجلس وارد عمل می‌شود
عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: طی هفته های آتی از مسئولان چند بیمارستان تک تخصصی و چند تخصصی دولتی دعوت می کنیم تا با حضور در مجلس نحوه پرداخت کارانه های پرستاری خود را تشریح کنند.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی و به نقل از خانه ملت، عبدالرحمان رستمیان با انتقاد از تفاوت بسیار بالا در پرداخت حقوق پرستاران در بیمارستان های مختلف، گفت: کارانه های پرستاران در برخی بیمارستان ها تا 5 برابر با یکدیگر تفاوت دارند.
وی با بیان اینکه این موضوع درباره حقوق پزشکان نیز صدق می کند، عنوان کرد: در حال حاضر کارانه پزشکان در رشته های مختلف با یکدیگر متفاوت است از این رو قصد داریم تا با بررسی این موارد تا حد امکان این فاصله ها را کمتر کنیم.
رستمیان در ادامه به جلسه ای که قرار است به همین منظور در کمیسیون بهداشت و درمان تشکیل شود اشاره کرد و گفت: طی جلسه ای که طی هفته های آتی در کمیسیون تشکیل خواهد شد قرار است کارانه های برخی از بیمارستان ها بررسی شود تا یک رقم واقعی مشخص شده و فاصله حداقل تا حداکثر کم شود.
وی با تأکید بر اینکه باید بر طبق استانداردهای جهانی کارانه ها را مشخص کنیم، گفت: خدمتی که نظام پرداخت حقوق قرار است انجام دهد یک سرویس جهانی محسوب می‌شود از این رو باید کارانه ها نیز متناسب با این سرویس جهانی و به صورت علمی و مستند تعیین شود.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان خاطرنشان کرد: طی هفته های آتی از مسئولان چند بیمارستان تک تخصصی و چند تخصصی دولتی دعوت می کنیم تا با حضور در مجلس نحوه پرداخت کارانه های خود را تشریح کنند تا بر اساس بررسی های بعدی یک رقم حداقلی و حداکثری را در کمیسیون تعیین کنیم.
انتهای پیام/
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.