پنجشنبه، 9 فروردین 1403

تعرفه ها متناسب با تورم تعیین و ابلاغ شود

تعرفه ها متناسب با تورم تعیین و ابلاغ شود
جراح مغز و اعصاب بیمارستان مرتاض یزد با اشاره به اینکه تعرفه منطقی این است که متناسب با تورم افزایش یابد گفت : وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی باید در این زمینه تعامل داشته و با رای مشترک نسبت به تعیین تعرفه ها اقدام کنند.

دکتر مهران مرتاض جراح مغز و اعصاب بیمارستان فوق تخصصی دکتر مرتاض یزد در گفتگو با خبرنگار سازمان نظام پزشکی در خصوص تعرفه های خدمات پزشکی اذعان داشت : تعرفه منطقی این است که  متناسب با تورم پیش رود و وزارت بهداشت و درمان با سازمان نظام پزشکی که متولی بخش خصوصی است باید تعامل و همکاری داشته و با رای مشترک نسبت به تعیین تعرفه ها اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه در تعیین تعرفه ها وزارت بهداشت به بودجه خود نگاه می کند و سازمان نظام پزشکی به آمال پزشکان،افزود :چنان چه تعرفه ها خارج از حد معمول باشد تعداد مراجعات به بخش خصوصی کاهش می یابد بنابراین بهتر است متناسب با تورم موجود نسبت به تعیین تعرفه ها اقدام شود.

وی در خصوص اجرای طرح تحول نیز اظهار داشت : طرح تحول سلامت عدالت در دسترسی همه افراد به خدمات بهداشتی و درمانی را ایجاد کرده و در مجموع اقدام مثبتی است که توسط وزارت بهداشت برای رضایت مردم انجام شده است .

این جراح مغز و اعصاب ادامه داد :اگر چه برخی از همکاران شاغل در بخش خصوصی بویژه کلانشهرها  اظهار نارضایتی از اجرای این طرح بدلیل کاهش بار مراجعات به بخش خصوصی را دارند،  اما عملا این طرح چهارچوبی مشخص کرده است که قبلا وجود نداشت .

مرتاض در خصوص وضعیت پزشکان شاغل در بخش دولتی نیز اذعان داشت : با ا جرای این طرح پزشکان شاغل در بخش دولتی بصورت اتوماتیک بیمار داشته و مردم به پشتوانه دانشگاه به پزشکان این بخش مراجعه می کنند در حالی که اگر مطب شخصی داشته باشند این تعداد مریض را نخواهند داشت .

وی اضافه کرد:  خود پزشکان دخالتی در تعداد مراجعان ندارند و اظهار نارضایتی از پرداختی ها شاید منصفانه نباشد چون مریض مقدار ناچیزی از تعرفه ها را پرداخت می کند و مابقی را دولت به پزشکان شاغل در این بخش می دهد و درآمدهای قابل قبولی دارند .

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح تحول حق انتخاب را به بیمار داده است خاطرنشان کرد : با وجود آنکه میزان مراجعات به بخش خصوصی کاهش یافته اما عدالت بهتری در دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی فراهم شده است و مریض حق انتخاب دارد زیرا مراجعه خیلی از افراد به بخش خصوصی از روی اجبار و نبودن خدمات مطلوب در بخش دولتی است و بخش خصوصی نیز باید آنقدر سرویس خوب و خدمات بالا به مریض ارائه دهد تا بتواند جذب بیمار داشته باشد .

انتهای پیام / ر

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.