ﺳﻪشنبه، 28 فروردین 1403

رئیس کل سازمان نظام پزشکی : بیمارستان های خصوصی نقش ارزنده ای در ارتقای نظام سلامت دارند

رئیس کل سازمان نظام پزشکی :  بیمارستان های خصوصی نقش ارزنده ای در ارتقای نظام سلامت دارند
زالی با اشاره به اینکه در سال های اخیر بخش خصوصی فضای مناسبی را برای خدمت رسانی به بیماران فراهم کرده است گفت : دراکثر بیمارستان های خصوصی خدمات رسانی به بیماران از حد قابل قبولی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار  نظام پزشکی علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی در مراسم نکوداشت دکتر سید محمود طباطبایی فر متخصص جراحی مغز و اعصاب و دکتر مرتضی نعیمی متخصص زنان و زایمان که در بیمارستان مهراد تهران برگزار شد با اشاره به اینکه این دو پیشکسوت عرصه پزشکی از افتخارات این جامعه هستند بیان داشت :  در بحث بیمارستان های خصوصی و شخصیت حقوقی این دو پیشکسوت مسئولیتی را در بخش سندیکای صنفی بیمارستان های خصوصی دارند بطوری که امروز بیمارستان های خصوصی در تهران نقش ارزنده ای را درارتقای سلامت مردم بر عهده دارند.

وی با تاکید براینکه خدمات دکتر طباطبایی و دکتر نعیمی بسیار تحسین برانگیز است افزود: حاصل تلاشهای ایشان سندیکای منسجم و با صلابت  بخش خصوصی است که این سندیکا امروز به نهادی چند ظرفیتی و دارای صلابت تبدیل شده است بطوری که یک انسجام درونی را از نظر اجرایی و عملیاتی در بیمارستان های خصوصی بویژه بیمارستان مهراد شاهد هستیم.

وی به بالندگی بیمارستان های خصوصی در توسعه خدمات سلامت اشاره کرد و ادامه داد:  هر روز بر غنای بیمارستان های خصوصی افزوده می شود و این دو پیشکسوت نیز با اتکا بر خرد جمعی توانستند کار تیمی را که سالهاست در جامعه  ما مغفول مانده با مدیریت بهینه بیمارستان مهراد به عرصه ظهور برسانند.

*** بیمارستان ها نهادهای اجتماعی چند وجهی هستند

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز نوع نگاه مردم به بیمارستان ها تغییر یافته است اذعان داشت : بیمارستان ها صاحب ایده بوده و با طراوت هستند بطوری که توجه خاصی به پیرامون خود دارند و هوشمندانه مسائل را رصد می کنند .

به گفته رئیس کل سازمان نظام پزشکی کنش گر های اصلی این نهادهای اجتماعی همه دست اندرکاران فعال در بیمارستان ها هستند و نوع خدمت رسانی به بیماران در این بخشها از حد قابل قبول و  استاندارد برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد : بیمارستان های خصوصی با توجه به مصوبه شورایعالی برنامه ریزی در کشور پتانسیل فعالیتهای پژوهشی را نیز دارند.

***30 درصد تولیدات علمی کشور مختص جامعه پزشکی است

 

دکتر محمد باقر لاریجانی استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در مراسم تجلیل از دکتر طباطبایی فر و دکتر نعیمی با تاکید براینکه بیمارستان های خصوصی کشور نقش مهمی درارائه خدمات سلامت دارند خاطرنشان کرد : نظام آموزشی کشور جز نظام های خوب است بطوری که در حوزه پزشکی برجسته است.

وی با اشاره به برخی از کمبود ها و کاستی هایی که در حوزه سلامت وجود دارد تصریح کرد : جوانان ما به دنبال تحصیل علم هستند و حاضرند برای کسب تحصیلات عالی حتی درکشورهای خارجی نیز هزینه کنند لذا ایران ظرفیت کسب جایگاه مرجعیت علمی را در منطقه دارد.

وی با بیان اینکه 30 درصد تولیدات علمی کشور شامل مختص جامعه پزشکی است ابراز داشت : این مساله فعال بودن جامعه پزشکی را در عرصه های مختلف نشان می دهد و بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی نیز مسیر روشنی را برای تحقق تحول در نظام آموزش عالی سلامت کشور دارد.

رئیس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت : سند آمایش سرزمینی آموزش عالی سلامت الگوی نوینی را برای بهره مندی از ظرفیت های بومی ایجاد می کند .

 

لاریجانی با تاکید براینکه درسالهای پس از انقلاب اسلامی تجربیات ارزنده و دستاوردهای کم نظیری را در عرصه آموزش و پژوهش و خدمات سلامت داشته ایم اذعان داشت : با حضور فرهیختگان و متخصصان این حوزه باید افقهای بلندتری را در این عرصه رصد کرد که توسعه همکاری ها میان بخش دولتی و خصوصی و ایجاد شبکه های گسترده علمی و پژوهشی و همچنین گسترش تعاملات بین المللی از جمله مهمترین اقدامات  دراین زمینه است .

 

وی گفت : به این ترتیب ایران می تواند در آینده نزدیک به جایگاه شایسته خود در صحنه های ملی ، منطقه ای و جهانی نایل شود.

 

گفتنی است در پایان این مراسم به پاس سالها تلاش ارزنده دکتر سید محمود طباطبایی فر و دکتر مرتضی نعیمی در بیمارستان خصوصی مهراد ؛لوح تقدیر و هدایای ارزنده ای از سوی دکتر زالی ریاست کل سازمان نظام پزشکی به ایشان اعطا شد.

انتهای پیام / ر

 

(استفاده از خبر با ذکر منبع بلامانع است)

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.