پنجشنبه، 9 فروردین 1403

بخش خصوصی با اجرای طرح تحول روز به روز مضمحل می شود

عضو شورایعالی سازمان نظام پزشکی گفت :در برنامه طرح تحول بخش خصوصی دیده نشده و نوع برنامه ریزی ها در این طرح به گونه ای است که هر روز آسیب بیشتری به بخش خصوصی وارد می کند.

 

دکتر فرزاد فرقان عضو شورایعالی سازمان نظام پزشکی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نظام پزشکی با اشاره به اینکه باید کاری کنیم که سهم بیمه از پرداخت ویزیت به سمت واقعی شدن برود اذعان داشت : نباید برنامه ای در ساختار حاکمیتی طراحی شود که بخواهد از کنار آن ساختار بخش خصوصی در نظام سلامت که سالهاست سکان دار این حوزه است مورد آسیب واقع شود.

 

وی افزود : این امر با قانون اساسی مغایرت دارد و هر روز بخش خصوصی آسیب بیشتری دیده و تحلیل می رود بطوری که تعداد مراجعان این بخش کم شده و در شهرهای زیر 20 هزار نفر مطب های خصوصی نابود شده اند.

 

رئیس نظام پزشکی شهرستانهای فومن و شفت با بیان اینکه بیمارستانهایی در شهرهای کوچک راه اندازی شدند که خدمات درمانگاهی ارائه می دهند ادامه داد : با توجه به اینکه این بیمارستان ها خدمات بستری ارائه نمی دهند کارکردشان توجیه اقتصادی و علمی ندارد در حالی که ضریب اشغال آنها ناچیز و هزینه نگه داری شان بالاست  و این امر ضربه به بخش خصوصی است .

 

فرقان اذعان داشت : شورای عالی نظام پزشکی باید به سمتی حرکت کند تا قیمت های واقعی را استخراج کرده و امیدواریم در برنامه ششم توسعه مجددا تعیین تعرفه به نظام پزشکی واگذار شود .

 

وی خاطرنشان کرد : سازمان نظام پزشکی و کمیسیون تعرفه های شورای عالی بطور علمی و حرفه ای قیمت واقعی خدمات را احصاء می کند و در عین حال باید به سمتی برویم که شورای عالی بیمه متقاعد شود که سهم پرداخت از جیب مردم کاهش و درصد پرداخت بیمه ها افزایش یابد.

انتهای پیام / ر

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.