پنجشنبه، 9 فروردین 1403

چرا باید اسلحه ها به سمت جامعه پزشکی شلیک شود ؟

چرا باید اسلحه ها به سمت جامعه پزشکی شلیک شود ؟

رییس انجمن فوق تخصصی مراقبت های ویژه گفت: این روزها حرف و حدیث های نادرست در مورد جامعه پزشکی زیاد شده است و با پدیده پایین آوردن ارج و قرب جامعه پزشکی مواجه هستیم.

علی  امیر سوادکوهی رییس انجمن فوق تخصصی مراقبت های ویژه درگفتگو با خبرنگار نظام پزشکی در خصوص فوت مرحوم کیارستمی بیان داشت :متاسفانه در خصوص فوت هنرمند عزیز کشورمان مرحوم کیارستمی، کل جامعه پزشکی کشور را زیر سوال برده اند؛ آن هم بخاطر اشتباهی که هنوز به اثبات نرسیده و فقط در حد شایعه عمومیت یافته است.

وی افزود : آیا در مورد اشتباهی که در  معالجه ایشان در کشور فرانسه رخ داده پزشکان ما باید پاسخگو باشند؟

وی با اشاره به ا ین که جامعه هنرمند ما باید تاریخ را به یاد بیاورند ادامه داد :  پزشکان این مرز و بوم چه در دوران تحریم و چه در دوران جنگ تحمیلی با حداقل دستمزد بهترین امکانات را ارائه و جان بیشماری را نجات دادند و چرا باید اسلحه ها به سمت جامعه پزشکی شلیک شود و بگویند پزشکان کارشان را خوب انجام نمی دهند.

 

سواد کوهی با گلایه از این که آیا در بین هنرمندان و خانواده آنها کسی نبوده که توسط پزشک نجات یافته یا نتیجه درمانش مثبت بوده باشد، تصریح کرد : چرا جامعه هنرمندان باید صرفا قسمت های غیرنجات را به یاد آورند.

به گفته رییس انجمن فوق تخصصی مراقبت های ویژه در 80 سال پیش وضعیت سلامت کشور در حالت بحران قرار داشت و با یک بیماری بسیار پیش پا افتاده جان بسیاری از هموطنان ما گرفته می شد آیا این اتفاقات را در حال حاضر می بینند ؛ اکنون در رشته مراقبت های ویژه، میزان مرگ و میر  در ICU ها به حداقل ممکن یعنی 22 درصد رسیده است.

وی در خاتمه با بیان این که پزشکان از مفاخر این مرز و بوم و خدمت رسان صادق به مردم کشورند؛ اظهار کرد : درخواست من از وزیر بهداشت و درمان این است که قوی تر عمل نموده به طوری که جلوی پیش داوری ها گرفته شده و اجازه توهین به پزشکان خدوم داده نشود.

انتهای پیام / ر

(استفاده از خبر با ذکر منبع بلامانع است)

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.