پنجشنبه، 9 فروردین 1403

تعرفه های اعلام شده بسیار دور از واقعیت است

تعرفه های اعلام شده بسیار دور از واقعیت است
بازرس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه افزایش تعرفه ها در بخش ویزیت سرپایی 7 درصد اعلام شده است گفت : مرکز آمار تورم یک سال اخیر را 26.9 اعلام کرده است که 7 درصد اعلامی برای افزایش تعرفه با این رقم فاصله زیادی دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی؛ دکتر علی چنگیزی بازرس سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه همه هزینه ها از جمله اجاره مطب ، حقوق منشی ، آب و برق و گاز و به ویژه مایحتاج زندگی افزایش زیادی داشته است ، بیان کرد: افزایش 7 درصدی تعرفه در بخش ویزیت و سرپایی غیرمنطقی و غیرقابل توجیه است .

وی افزود : تعرفه های عرصه خدمات و عدد  k حرفه ای که مربوط به درآمد و دستمزد پزشکان بیمارستانی است هیچ افزایشی نسبت به سال گذشته نداشته که می تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند.

وی تصریح کرد : عدم توجه به نظرات بخش خصوصی که سازمان نظام پزشکی در راس قرار دارد و نیز توجه نکردن به نظرات تشکل ها و کارشناس ها منجر به اعلام این تعرفه ها شده است .

چنگیزی با بیان اینکه جامعه پزشکی قبول دارد که هزینه بهداشت و درمان نباید از جیب مردم افزایش یابد اظهار کرد : درحال حاضر سوبسید بیمه را پزشکان می پردازند ولی ادامه این روند منجر به تعطیلی بسیاری از مراکز درمانی به ویژه مطب ها خواهد شد .

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ، افزایش غیرمنطقی تعرفه ها میتواند منجر به بروز زیرمیزی شود بیان کرد : من با لفظ زیر میزی مشکل دارم، اما با توجه به مبالغ اندک دستمزدها و تاخیر زیاد پرداختی ، ممکن است شرایط به این سمت سوق داده شود.

عضو مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی با تاکید بر اینکه در حال حاضر تعرفه ها بسیار دور از واقعیت است تصریح کرد : بهتر است با توجه به تورم کشور و نظرات جامعه پزشکی ، تعرفه ها به صورت منطقی افزایش یابند تا گروه پزشکی با خیال آسوده تری به خدمت رسانی مردم بپردازد .

رییس نظام پزشکی مراغه؛ توجه به وضعیت اقتصادی جامعه و نزدیک بودن تعرفه ها با واقعیت را یک ضرورت دانست و گفت: حرکت به سمت واقعی کردن تعرفه ها در بخش دولتی و خصوصی امری اجتناب ناپذیر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد : جامعه پزشکی شرایط مردم و مشکلات کشور را درک می کند ولی پزشکان نیزجزو جامعه و مردم هستند و لازم است که مسئولین حرفهای پزشکان را گوش داده و به راه حل منطقی برسند ./

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.