شنبه، 1 اردیبهشت 1403

افزایش کم تعرفه های پزشکی مایه نگرانی است

افزایش کم تعرفه های پزشکی مایه نگرانی است
عضو شورای عالی نظام پزشکی گفت: افزایش ۸ درصدی تعرفه ویزیت در حالی که هتلینگ بیمارستان ها ۲۰ درصد افزایش یافته؛ مایه نگرانی است.
 

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی دکتر عبدالرضا عزیزی عضو شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به این که در شرایط فشار اقتصادی این روزها افزایش پرداختی مردم برای هزینه درمان طاقت فرسا بوده و به مصلحت نیست، اظهار کرد: نمی شود دولت برای خودش ٢٠ درصد افزایش درآمد در نظر بگیرد ولی برای پزشکان ۸ درصد افزایش تعرفه های پزشکی را به همراه داشته باشد.

وی افزود: دود این تصمیم ها در نهایت به چشم مردم خواهد رفت و نگران هستم که کیفیت خدمات پزشکی رقیق و نازل شود.

وی ادامه داد : بهتر است دولت بجای اینکه با این نوع تصمیم ها  سبب خروج و مهاجرت پزشکان از شهرهای کوچک و نقاط محروم شده و مشکلات را به گردن این قشر خاص از جامعه تحمیل کند، با افزایش هدفمند منابع حوزه سلامت و پرداختی سهم بیمه ها،کیفیت خدمات پزشکی را حفظ نماید.

عضو شورای عالی نظام پزشکی ادامه داد: امیدواریم این اتفاقات و افزایش بسیار کم تعرفه های تشخیصی و درمانی سلامت مردم را به مخاطره نیندازد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: یقین دارم جامعه پزشکی همانند سال های دفاع مقدس هر زمان که نیاز شود بطور داوطلبانه و رایگان در مواقع اضطرار در خدمت مردم و نیازمندان خواهند بود و این با بی عدالتی در زمینه تعیین تعرفه ها متفاوت است.

وی یاد آور شد: امیدواریم بتوان با تجدید نظر در نرخ تعرفه های پزشکی بخشی از مشکلات حوزه سلامت را حل کرد تا مردم کمتر با مشکل مواجه شوند و خدمات درمانی با کیفیت تری به مردم در مراکز درمانی و بیمارستانها ارایه داد.

انتهای پیام

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.