جمعه، 10 فروردین 1403

اطلاعیه‌ی سازمان نظام پزشکی در مورد پیامک‌های تبلیغاتی غیر مجاز

اطلاعیه‌ی سازمان نظام پزشکی در مورد پیامک‌های تبلیغاتی غیر مجاز
معاونت نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی طی نامه‌ای به کلیه‌ی رؤسای انجمن‌های علمی تخصصی همکاری آن انجمن‌ها را در پیشگیری از این پدیده سوء خواستار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام پزشکی در این نامه آمده است. همانگونه که مستحضر هستید انجام تبلیغات غیر مجاز، سوء و گمراه کننده از طریق ارسال پیامک در سال‌های اخیر رو به فزونی گذاشته است.

عمده این تبلیغات گمراه کننده، مجعول و دروغین مربوط به افراد فاقد صلاحیتی است که در امور پزشکی دخالت نموده و موجب ضرر و زیان و تضییع حقوق بیماران می‌گردند. همچنین تعدادی از اعضاء سازمان و مؤسسات درمانی نیز بدون اخذ مجوز تبلیغات سازمان نظام پزشکی اقدام به تبلیغات کذب و خارج از حیطه شرح وظایف و اختیارات خود می‌نمایند که از پیامدهای آن بی‌اعتمادی مردم به نظام درمان کشور خواهد بود.

سازمان نظام پزشکی در چارچوب اختیارات قانونی موضوع بند ب ماده 3 قانون تشکیل سازمان نظام پزشکی مصوب 1383 مجلس شورای اسلامی به این مهم پرداخته و اقدام به تنظیم دستورالعمل نحوه تبلیغ و آگهی‌های داروئی، مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی و امور پزشکی و اطلاع‌رسانی خدمات حوزه سلامت نموده است.

به استناد این دستورالعمل کلیه صاحبان حرف پزشکی و وابسته اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی، مؤسسات پزشکی و شرکت‌های متقاضی تبلیغات مواد، محصولات و کالاها پس از دریافت پروانه‌های لازم و مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان نظام پزشکی قبل از درج هر گونه تبلیغ و اطلاع‌رسانی از طریق مطبوعات، رسانه‌های دیداری و شنیداری، اینترنت، پیامک و سایر موارد مندرج در ماده 2 فصل تعاریف این دستورالعمل موظف به اخذ مجوز تبلیغات از سازمان نظام پزشکی هستند. بدیهی است شناسایی و رسیدگی به تخلفات تبلیغاتی متخلفین از این دستورالعمل نیازمند همکاری همه جانبه به خصوص انجمن‌های مربوطه می‌باشد.

لذا خواهشمند است ترتیبی اتخاذ فرمایید تا اطلاع‌رسانی مطلوب در این خصوص جهت اعضاء آن انجمن محترم صورت گیرد.

 

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.