جمعه، 10 فروردین 1403

عضو شورای عالی نظام پزشکی خبر داد: مصالح حاکمیتی عامل اصلی کاهش تعرفه ها /الزام پزشکان به تمکین مصوبه هیات دولت

عضو شورای عالی نظام پزشکی خبر داد: مصالح حاکمیتی عامل اصلی کاهش تعرفه ها /الزام پزشکان به تمکین مصوبه هیات دولت
دبیر اجرایی نظارت بر تعرفه های استان گیلان با گلایه از کاهش تعرفه ها به علت مصالح حاکمیتی توسط هیات دولت گفت: متاسفانه تعرفه های کارشناسی شده توسط سازمان نظام پزشکی پس از تعدیل در شورای عالی بیمه، به هیات دولت فرستاده شد.

دکتر فرزاد فرقان در گفتگو با خبرنگار سازمان نظام پزشکی خاطرنشان کرد: عدد نهایی به دست آمده توسط هیات دولت کمتر از قیمتی است که توسط نظام پزشکی و شورای عالی بیمه اعلام شد و متاسفانه با تعیین تعرفه های فرمایشی توسط دولت در ادامه مدل های پیشین، بار مالی آن باز هم بر دوش پزشکان افتاد.

وی با اشاره به ضرورت نظارت قوی تر بر تعرفه ها افزود: اگر تعرفه ها واقعی شود، قطعا نظارت هم دقیق تر خواهد بود اما با این حال باید مصوبه هیات دولت تمکین شود و پزشکان ملزم به رعایت تعرفه های تصویب شده از سوی هیات دولت هستند.

عضو شورای هماهنگی نظام پزشکی های استان گیلان با خرسندی از موفقیت در بحث نظارت در خدمات بستری در کتاب ارزش نسبی خدمات ابراز داشت: متاسفانه در بخش سرپایی دچار مشکل شدیم که به نظر می رسد این مشکل با تقبل بیمه ها البته نه براساس پرداخت دولتی، می تواند رفع شود.

وی با تاکید بر اینکه پرداخت از جیب مردم با مبنا قراردادن بخش دولتی افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: این مشکل با کاهش تعرفه های پزشکان و پرداخت مابه التفاوت قیمت بخش خصوصی و دولتی توسط مردم رفع نخواهد شد. متاسفانه دولت و بیمه خود را کنار کشیده اند و به این ترتیب پزشکان به قیمت واقعی تعرفه ها دست نخواهند یافت.

فرقان با اعلام موافقت خود مبنی بر اعتراض جامعه پزشکی نسبت به این مهم اظهار داشت:البته در وضع موجود باید تمکین صورت گیرد و تعرفه های مصوب دولت اجرا شود تا در زمان مناسب اعتراض ها در سازمان نظام پزشکی و در کمیسیون تعرفه های این سازمان به صورت علمی بررسی و قیمت تمام شده خدمات سرپایی به صورت رسمی اعلام شود.

وی در پایان گفت: بنده با توجه به شرایط موجود به عنوان یکی از اعضای شورای هماهنگی نظام پزشکی های استان گیلان و مسئول سازمان نظام پزشکی فومن اعتراض صریح خود را نسبت به تعرفه های اعلامی توسط هیات دولت اعلام می کنم.

انتهای پیام/ع

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.