جمعه، 10 فروردین 1403

صاحب الزمانی: ضرورت تصویب تعرفه واقعی آزمایشگاهیان در کتاب ارزش نسبی

صاحب الزمانی: ضرورت تصویب تعرفه واقعی آزمایشگاهیان در کتاب ارزش نسبی
نماینده جامعه آزمایشگاهیان در سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه بخشنامه ارتقای بهره وری همکاران آزمایشگاهی6 سال است که در حال پیگیری است، گفت: مشخص نیست که چرا در این بخشنامه، همکاران آزمایشگاهی حذف و یا فراموش شده اند.

به گزارش روابط عمومی نظام پزشکی، محمد صاحب الزمانی در افتتاحیه جشن روز آزمایشگاهیان در خصوص صعوبت کاری همکاران آزمایشگاهی که در سال های گذشته ابلاغ شد  نیز خاطرنشان کرد: به علت درج کلمه «تکنیسین» آزمایشگاه، این گونه تفسیر شد که این قانون مشمول کارشناسان، کاردانان، مدیران، همکاران آزمایشگاهی و مسئولان فنی نمی شود.

وی با اشاره به تهیه بخشنامه ای توسط انجمن های سه گانه و کارشناسان آزمایشگاه در رابطه با تعیین حدود تبلیغات مجاز و غیرمجاز آزمایشگاه های تشخیص طبی، اظهار داشت: متاسفانه به علت عدم همراهی برخی از همکاران، کمیته اخلاق حرفه ای متشکل از روسای انجمن های سه گانه و همکاران دیگر تشکیل شد که برای نخستین بار از همکاران علوم آزمایشگاه برای حضور دراین کمیته دعوت به عمل آمد.

صاحب الزمانی ادامه داد: اولین جلسه در اسنفدماه سال 93 برگزار شد که در آن به 7 آزمایشگاه تذکرات لازم داده و تعهد کتبی گرفته شد و در صورت تکرار تخلف، از طریق مراجع انتظامی و قضایی با آن ها برخورد لازم صورت خواهد گرفت و این بخشنامه در جای خود معتبر و لازم الاجرا است.

وی ضمن تشکر ویژه از دکتر زالی، دکتر هاشمی و دکتر جهانگیری در رابطه با تعرفه آزمایشگاهی ابراز داشت: kی آزمایشگاه در سال گذشته متناسب با kی داخلی و 29 هزار تومان تصویب شده بود و موجب شد که آزمایشگاه از کتاب ارزش نسبی خدمات حذف کنند.

نماینده جامعه آزمایشگاهیان درسازمان نظام پزشکی اضافه کرد: با آن که اعتقاد وزارت بهداشت حذف آزمایشگاه از کتاب ارزش نسبی و کاهش تعرفه این رشته بود اما با تلاش فراوان همکاران در سازمان نظام پزشکی، هم آزمایشگاه و هم رادیولوژی در کتاب ارزش نسبی خدمات باقی ماند و تعرفه نیز بر اساس این کتاب هر سال افزایش خود را خواهد یافت.

وی با اشاره به Kی آزمایشگاه که 17 هزار و 500 تومان تصویب شد، گفت: با اینکه این مقدار افزایش برای هزینه های آزمایشگاه ناچیز است اما به هر حال آن را به فال نیک گفته و امید است که روزی تعرفه واقعی دیده شود.

صاحب الزمانی در پایان از همکاران کارشناس و کاردان آزمایشگاه که جامعه علمی، صفی و فن آوران را تشکیل دادند، اتحاد بیش از گذشته را خواستار و خاطرنشان کرد: مشکلات را می توان با اتحاد و همدلی پیگیری کرد. عمر انسان فانی است پس تلاش کنیم به حقوق یکدیگر تجاوز و تعدی نکنید و طوری نشود که در زبان با هم خوب اما در عمل جور دیگری عمل کنیم.

انتهای پیام/ع

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.