پنجشنبه، 30 فروردین 1403

عمده جامعه پزشکی در قاعده هرم ، فاقد رفاه مناسب هستند

عمده جامعه پزشکی در قاعده هرم ، فاقد رفاه مناسب هستند
رئیس هیات مدیره نظام پزشکی اهواز با گلایه از اینکه رفاه جامعه پزشکی نه تنها در این دوره بلکه در سنوات گذشته نیز تامین نشده است، گفت: جامعه، پزشکان را قشری مرفه می داند در حالیکه عمده جامعه پزشکی که در قاعده هرم هستند، فاقد رفاه مناسبند.

دکتر بیژن کیخائی رئیس هیات مدیره نظام پزشکی اهواز با بیان اینکه آن چیزی که حق صنف و جامعه پزشکی از نظر رفاهی است، هنوز اتفاق نیفتاده، خاطرنشان کرد: مسائل رفاهی چون مسکن، هتل، وام، بلیط هواپیما و غیره از جمله مواردی است که  نظام پزشکی باید تلاش بیشتری را در جهت رضایتمندی جامعه پزشکی بردارد.

وی نظام پزشکی را بیشتر از آن که حافظ منافع صنف خود باشد، حافظ منافع مردم دانسته و عنوان می کند: البته این جانبداری هم در بعد درمان و هم از نظر منافع صنف به حق است.

رئیس شورای هماهنگی هیات مدیره نظام پزشکی استان خوزستان با انتقاد از اینکه آموزش مداوم و کارهای پژوهشی به جای نظام پزشکی به دانشگاه ها محول شده است، ابراز داشت: در حال حاضر بازآموزی های نظام پزشکی بسیار گذراست و در صورت انجام آن توسط نظام پزشکی، باید ابزار لازم از نظر نیروی انسانی و تجهیزات کافی در اختیار نظام پزشکی قرار گیرد.  

 

*اکراه پزشکان در پرداخت حق عضویت و صدور پروانه به نظام پزشکی

وی با اشاره به نارضایتی پزشکان در پرداخت حق عضویت و پروانه مطب به نظام پزشکی عنوان کرد: عمده همکاران ما جوان و پزشک و دندان پزشک عمومی هستند و اکثرشان با اکراه چنین پرداخت هایی را که هر سال نیز بر مبلغ آن افزوده می شود، پرداخت می کنند.

کیخائی ادامه داد: پزشکان اذعان می کنند سازمانی که کاری برای پزشکان انجام نمی دهد چرا باید چنین مبالغی را از پزشکان اخذ کند؟ انتظار می رود چنین هزینه هایی از منابع دیگر و نه فقط از منابع صنف تامین شود.

به گفته وی پرداخت هزینه از منابع صنف باید همراه با فعالیت و کارنامه در خور از طرف صنف باشد تا پزشکان نیز با رغبت پرداخت ها را انجام دهند و فعالیت ها تنها محدود به  اخذ وجوهاتی از پزشکان و صدور پروانه نباشد.

رئیس هیات مدیره نظام پزشکی اهواز فعالیت های سازمان را بسیار محدود و صرفا در حد صدور پرانه مطب و کارت عضویت نظام پزشکی دانسته و اظهار داشت: متاسفانه نظام پزشکی از جایگاه اصلی خود که همانا حفظ منافع صنف است، فاصله گرفته در حالیکه انتظار می رود فعالیت علمی، آموزشی و رفاهی بیشتر و جایگاه موازی و یا نزدیک وزارت بهداشت داشته باشد.

انتهای پیام/ع

(استفاده از اخبار با ذکر منبع الزامی است)

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.