پنجشنبه، 9 فروردین 1403

یادمان استاد دانشمند شادروان دکتر محمد حسن خردپیر برگزار شد

یادمان استاد دانشمند شادروان دکتر محمد حسن خردپیر رئیس فقید بخش گوش و گلو و بینی بیمارستان امام خمینی(ره)با حضور دکتر علیرضا رئیس کل سازمان نظام پزشکی، دکتر خواجوی رئیس انجمن گوش، گلو و بینی، دکتر بهادری رئیس دفتر دانش آموختگان، جمعی از پیشکسوتان و همسر و فرزندان این بزرگوار در محل تالار امام بیمارستان امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار نظام پزشکی، رئیس کل سازمان نظام پزشکی با حضور در این مراسم، با بیان اینکه یکی از بروندادهای بسیار خجسته چنین مراسمی،احصاء مجدد خصلت های ممتاز استادانی چون دکتر خردپیر است، گفت: چنین افرادی درس آموزی برای نسل جوان تر محسوب شده و موجب خواهد شد بسیاری از کسانی که توفیق دررکاب بودن ایشان را نداشتند، با نگاه، واکاوی و بیوگرافی ایشان، بتوانند به چنین خصلت هایی دست یابند.

ذکتر علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی، خصلت شناسی، اسلوب شناسی و متدولوژی تکریم از بزرگان را درس های سترگی برای همگان دانست و خاطرنشان کرد: آن چیزی که خرد پیر را به عنوان ستاره درخشان در عرصه علمی برجسته کرده و موجب تکریم و تفخیم وی شده، خصلت های نیکوی وی است.

به گفته وی از مهترین وجه اخلاقی استاد می توان به فتوت، رادمردی و جوان مردی وی اشاره کرد که البته بخشی از آن به علت حضوردر فضاهای ورزشی بود، چون تختی به مردم تعلق داشت و با کسی معامه نکرد؛ فردی جامع الاطراف، علاقمند به علم فیزیک، طب، فعال در ورزش کشتی بود که مجموعه ای از چند وجه، وی را به فردی کاریزماتیک تبدیل کرده بود.

زالی با تاکید بر اینکه مسن بودن و پیشکسوتی نباید بر اندوخته های علمی سایه بیفکند، اظهار داشت: به روز بودن علم دکتر خرد پیر از مواردی بود که همیشه مورد توجه قرار می گرفت.

وی ابراز داشت: دکتر خردپیر رابطه مودت آمیزی را با شاگردان خود داشت و همین الفت میان وی و شاگردانش؛ موجب شده نامشان با نیک نامی یاد شود.

 

*رشته گوشو گلو و بینی در لبه مرز دانش حرکت می کند

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با ابراز خرسندی ازاینکه رشته گوش، گلو و بینی در لبه مرز دانش حرکت می کند، افزود: آن چراغی را که روزی پسشکسوتان این رشته روشن کردند، امروز با طراوت و نشاط تبلور دارد و موجب شده پیچیده ترین و ظریف ترین اعمال جراحی  امروز به دستان شاگردان آن ها  به عنوان پیش قراولان این مهم انجام شود.

وی با بیان اینکه همکاران گروه گوش و گلو بینی یکی از گروه هایی هستند که نامشان در کتاب های درمانی آموزشیست، گفت: این مهم به علت کارتیمی این ذشته است که نه تنها الگوی پرافتخار ملی است بلکه می توان گفت دستاورد بزرگ بزرگانی بوده اسن که امروز این رشنه به اینجا رسیده است.

زالی با اشاره به تطبیق فرزندان ایشان با آموزه های دینی اظهار داشت: فرزند برومند شایسته، بهترین باقیات و صالحات است و دوری از مظاهر دنیوی در وجود فرزندان استاد دیده میشود.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز با خضوع بر آستان ایشان سر فرو می نهیم، به علت حضور بانوی برجسته ای است که بخش بسیاری از افتخارات دکتر را مدیون ایشان هستیم و این راه دکتر خردپیر، رهروان بسیار مستمری را با وجود شاگردانشان خواهد داشت.

 

 

 

*الگو گرفتن تنها باری است که می توان به نسل های بعد نیز منتقل کرد

در ادامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه در مجموعه دانشگاه بزرگانی از این دست داریم که غیر از فعالیت های علمی و پیشگامی در کارهای درمانی، تاثیرات دیگری نیز داشته اند، گفت: آن چیزی که گروه پزشکی باید از آن برحوردار باشد، رفتار حرفه ای است و الگو گرفتن از آن تنها باری است که می توان به نسل های بعد نیز منتقل کرد.

دکتر علی جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه شاگردان دکتر خردپیر غیر از پزشکی، درس های بسیاری از وی آموحتند، خاطرنشان کرد: این وجه تمایز افزادی است که نه تنها استاد هستند بلکه الگو نیز مجسوب می شوند.

وی در خصوص چند بعدی بودن زندگی دکتر خردپیر که در جامعه پزشکی محسوس بود، اظهار داشت: متاسفانه گروه پزشکی به علت ماهیت رشته، حجم کار و مسئولیت خود، مسیر لوله تفنگی را طی می کند و این مهم موجب ایجاد نقایص بسیاری نیز شده است.

جعفریان با ابراز تاسف از نگرش پزشکان به دنیا و حرکت در مسیری  خاص، افزود: کم کم به افرادی تبدیل می شویم که تنها به ارگان های بیمار به صورت تخصصی توجه خواهیم کرد اما دکتر خردپیر از چنین عوارضی مبرا بود.

 

لازم به ذکر است در پایان این مراسم رئیس کل سازمان نظام پزشکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، رئیس ارتباط با دانش آموختگان ، انجمن گوش، گلو و بینی  و روابط عمومی پیشکسوتان تیم ملی ایران از مقام دکتر خردپیر تقدیر کردند.

  انتهای پیام/ع

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.